خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

بدون «امنیت شغلی» چانه‌زنی‌های مزدی بی‌معناست

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۱۱۱

یک فعال کارگری معتقد است امنیت شغلی یکی از مهمترین مطالبات جمعی کارگران است که بدون آن هیچ قانون و مصوبه ای، برای کارگران دستاوردی نخواهد داشت.

حسین اکبری (فعال کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در ارتباط با مطالبات کارگران و اهمیت بنیادین امنیت شغلی گفت: سالهاست شاهد هستیم بدون امنیت شغلی و با ترکتازی های قراردادهای موقت به جایی نمی‌رسیم؛ حتی تعیین حداقل دستمزد حداقلی هم بدون امنیت شغلی بی‌معناست؛ چرا که ثابت شده این مصوبات در عمل  رعایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تعیین مزد مناسب، بخش مهم و غیر قابل گذشت است؛ اما در کنار آن، تضمین اجرایی شدن مصوبه مزدیِ مناسب اهمیت دوچندان دارد. بدون ضمانت اجرایی، نرخ مزد پایه  تعیین شده رعایت نخواهد شد؛ کمااینکه این عدم رعایت را سال هاست شاهد هستیم.

اکبری در تشریح این مساله گفت: آنچه باعث می‌شود این رویه تکرار شود؛ نبود امنیت شغلی است که به عواملی بستگی دارد که مهمترین آن رواج قرارداد های موقت هنجارهای ناپذیر کنونی است؛ قرارداد هایی که تابع هیچ مقررات ، نظارت (اعم از نظارت توسط سازمان های کارگری و بازرسی کار) و کنترلی نیست.

این فعال کارگری ادامه داد: به همین دلیل، امنیت شغلی رکن اساسی در رعایت حداقل دستمزد خواهد بود.

اکبری در پایان تاکید کرد: بنابراین ضرورت دارد پرداختن به این مهم همراه با سایر موضوعات تعیین شده در شورای عالی کار به پیش رود و از هرگونه سیاست و ترفندی که بخواهد امنیت شغلی و پرداختن به آن را در سایه قرارداده و یا بدتر از آن از دستور کار خارج کند، پرهیز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز