خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

فصل صید در دریای کاسپین آغاز شد/جشن آغاز فصل صید به دلیل عدم هماهنگی برگزار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۱۸۸

باتوجه به اعلام سازمان شیلات فصل صید در دریاچه کاسپین آغاز شد و ۱۱ هزار صیاد برای ماهیگیری به دریا زدند.

ابوالقاسم مقیمی (مدیرعامل تعاونی صیادان استان گیلان) با اعلام خبر آغاز فصل صید در دریاچه کاسپین به خبرنگار ایلنا می‌گوید: ماهیگیران استان گیلان در برخی از نقاط گیلان برای صید ماهی در فصل صید ۹۶، از بامداد روز گذشته به دریا زدند اما در بعضی از نقاط استان صیادان به دلیل کولاک دریا نتوانستند اولین تور خود را به آب بزنند.

او ادامه می‌دهد: ۵۱ تعاونی صیادی در سراسر استان گیلان در پره‌های مختلف حضور دارند که در مجموع نزدیک به ۱۱ هزار صیاد را در خود جای داده است ولی از این تعداد ماهیگیر تنها ۴۳۱۰ نفر بیمه هستند.

این فعال صیادی در مورد ماهیگیرانی که بیمه نیستند، خاطرنشان می‌کند: یکی از اصلی‌ترین مشکل ماهیگیران شمال کشور وضعیت بیمه‌ای آنها است. این کارگران تنها نیمی از سال اجازه دارند که ماهیگیری کنند و نمی‌توانند حق بیمه خود را در یک سال به‌طور کامل پرکنند.

وی اضافه می‌کند: فعالان صیادی تلاش می‌کنند پس از توانمندسازی؛ جدا از دولت و به صورت مستقل کار کنند تا بتوانند شرایط بهتری را برای ماهیگیران خود فراهم کنند. وضعیت بیمه‌ای و معیشتی صیادان احتیاج به وضع قانون و استقلال مالی دارد در غیر این صورت هرچه بودجه دریافت کنیم باز هم تغییر خاصی به وجود نمی‌آید.

این مقام صنفی با انتقاد از اعلام آغاز فصل صید توسط شیلات در دریای شمال می‌گوید: در سال‌های نه چندان دور ماهیگیران با مساعد بودن دریا به صورت هماهنگ در ابتدای فصل سوم به آب می‌زدند و قبل از آن جشن صید برگزار می‌کردند ولی چند سالی است که این جشن برگزار نمی‌شود.

مقیمی در مورد علت عدم برگزاری جشن صید در سال‌های اخیر خاطرنشان می‌کند: جشن صید به دلیل اینکه مشخص نیست در روز اعلامی شروع فصل صید توسط شیلات، وضعیت جوی نوار ساحلی استان چگونه باشد برگزار نمی‌شود. پیش از این ماهیگیران با مساعد بودن وضعیت دریا و با هماهنگی یکدیگر و با حضور یک مقام مسئول، هر سال در یک ساحل، جشن صید را برگزار می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز