خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای خطاب به مسئولان دولتی؛

کارگران توسعه صنعت آذربایجان خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۰۶

جمعی از کارگران کارخانه « شرکت توسعه صنعت آذربایجان » که در ۲۰ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، در نامه‌ای خطاب به مسئولان دولتی خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه که از سوی ۴۴ کارگر شرکت توسعه صنعت آذربایجان  (کمباین سازی ) نوشته شده آمده است:  باتوجه به  اینکه این کارخانه ظرفیت اشتغال دست کم ۵۰۰ کارگر را دارد ، خواستار اقدامی فوری برای رفع مشکلات موجود هستیم.

نویسندگان این نامه با یاد آوری اینکه در سنوات گذشته مجموعه‌ای از مشکلات باعث شده است تا این واحد صنعتی به بهانه غیر اقتصادی بودن توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشته باشد، افزوده‌اند: در حال حاضر شرایط تولید در این کارخانه مهم صنعتی بسیار نامناسب و بحرانی است و در صورت بی‌توجهی به مشکلات به زودی شاهد تعطیلی و بیکاری کارگران خواهیم بود.

به گفته کارگران، در حال حاضر استمرار شرایط فوق تهدیدی برای امنیت شغلی حدود ۴۴ کارگری است که در کارخانه کار می‌کنند و به همین دلیل تاکنون چندین مرتبه از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند.

کارگران شرکت توسعه صنعت آذربایجان در این نامه درباره امنیت شغلی خود می‌گویند،پیش از سال ۹۰ حدود ۵۰۰ کارگر شاغل در این واحد کار می کردند اما از این تاریخ به بعد با افزایش تدریجی مشکلات مالی کارخانه از تعداد کارگران کاسته شد به طوری که اکنون تنها حدود ۴۴ نفر در این واحد صنعتی مشغول کارند.

کارگران با بیان این که مطالبات‌شان تنها محدود به دستمزدهای۲۰ ماهه اخیر نمی‌شود، افزودند: علاوه بر معوقات حقوقی، حق بیمه کارگران در چند ماه گذشته پرداخت نشده و در حال حاضر آنها در زمینه تمدید دفترچه های درمانی خود با مشکل روبرو شده اند.

در این نامه کارگران با یاد آوری به اینکه برای خروج از بحران نیاز به حمایت برای فعالیت بیشتر خطوط تولیدی از طریق عقد قراردادهای سفارش محصول داریم، افزودند: در حال حاضر با چند شرکت خارجی در حال مذاکره هستیم  ،در صورتی که حداقل یکی از این مذاکرات نهایی شود ،مشکلات مالی کارخانه تا حدودی بر طرف می‌شود.

در پایان این نامه، کارگران  درخواست مداخله و رسیدگی به مشکلات خود را مطرح کرده‌اند و گفته‌اند پس از گذشت قریب به دو سال از مشکلاتی که برای کارخانه توسعه صنعت آذربایجان ایجاد شده از شما مسئولان کشوری می‌خواهیم تا به مساله کارگران توسعه صنعت آذربایجان ورود و ما را از این وضعیت نجات دهید.

در این زمینه «چنگیز قاسمی» رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی  با تایید مشکلاتی که باعث شده امنیت شغلی کارگران این واحد صنعتی تهدید شود به ایلنا گفت: کارگران شرکت توسعه صنعت آذربایجان  حدود دوسال است مطالبات مزدی خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند.

او گفت: این کارخانه برای بازگشت به مدار تولید مطلوب نیاز به حمایت مسئولان دارد اما در صورتی که به مشکلات این واحد صنعتی و کارگرانش توجهی نشود در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات جبران ناپذیری خواهیم بود.

قاسمی در خاتمه تاکید کرد: محصولات تولیدی این کارخانه همچنان خریداران خود را دارند در صورت حمایت مسئولان این کارخانه زمینه افزایش تولید و اشتغال تعداد بیشتری از کارگران را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز