خبرگزاری کار ایران

کارگران خارجی در آلمان مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۵۹۷

گزارش‌ها از آلمان حاکی است که بعضی شرکت‌ها به طور سیستماتیک؛ کارگران خارجی را مورد بدرفتاری قرار می‌دهند تا مزدشان را کاهش دهند و شرایط کار را برایشان سخت کنند.

به گزارش ایلنا؛ گزارش‌ها از آلمان حاکی است که بعضی شرکت‌ها به طور سیستماتیک کارگران خارجی را مورد بدرفتاری قرار می‌دهند تا مزدشان را کاهش دهند و شرایط کار را برای آنها خراب کنند.

به گفته فعالان کارگری؛ این کارگران که بیشتر افغان و ترک هستند در کارهای ساختمانی، رستوران و امور نظافتی مشغول به کار هستند و روزانه کمتر از یک یورو در ساعت آنهم در حدی که بتوانند روز آینده در محل کار خود حاضر شوند، دستمزد دریافت می‌کنند. از این رو فدراسیون اتحادیه‌های کارگری آلمان و اتحادیه ساختمانی (ای گی باو) فشارهای لازم را برای پرداخت دستمزد کامل به کارفرمایان وارد می‌کنند. این در شرایطی است که مثلا کسانی که در امور نظافت ساختمان‌ها به کار گماشته می‌شوند، مزد کم و غیررسمی به دست می‌آورند. حتی گزارش شده است که وقتی این کارگران برای جلب کمک به اتحادیه کارگری مراجعه کرده‌اند، کارفرما آنها را تهدید کرده و به زور از آنها خواسته‌اند سرکار خود بازگردند.

به گفته روسای اتحادیه‌های کارگری آلمان، پیگیری‌های آنها در این‌باره ناشی از همبستگی با مردمی است که مزدشان دزدیده می‌شود و عدالت در حق آنها نادیده گرفته می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز