خبرگزاری کار ایران

فعالان کارگری چین:

کارگران چینی قربانیان توسعه صنعت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۳۶۸

فعالان کارگری در چین می‌گویند: مخاطرات جانی فراوانی کارگران این کشور را که در کوهستان مشغول ساخت جاده و ایجاد پل هستند، تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، فعالان کارگری در چین می‌گویند مخاطرات جانی فراوانی کارگران این کشور را که در کوهستان‌ها مشغول ساخت جاده و ایجاد پل هستند، تهدید می‌کند.

در تازه‌ترین حادثه‌ای که روز گذشته اتفاق افتاد؛ یک کارگر در هنگام ساخت یک پل شیشه‌ای در استان پینگجیانگ کوه معروف توریستی تیانمن از کوه پرتاب شد و جان خود را از دست داد.

"زدانگ ژو"، فعال کارگری چینی که توسط دولت از این کشور اخراج شده است به رویترز می‌گوید: هر چند پس از ساخته شدن این پل شیشه‌ای که دور کوه کشیده شده است؛ گردشگران به راحتی از کوه بالا می‌روند ولی کارگرانی که این پل را ساخته‌اند خودشان در سخت‌ترین شرایط کار  می‌کنند‌.

ژو تاکید دارد که این روند تنها منافع ناشی از توسعه گردشگری را نصیب دولت و شرکت‌های خصوصی می‌کند و تنها چیزی که نصیب کارگران می‌شود مرگ و نقص عضو است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۵ کارگر به دلایل مختلف جان خود را حین کار در کوهستان‌ها از دست داده‌اند و گفته می‌شود که بیش از ۱۰ کارگر نیز دچار شکستگی‌های استخوانی و قطع نخاع شده‌اند.

شرایط کار در کشور چین همواره جنجال برانگیز بوده و سازمان‌های حقوق بشری آن را مصداق کامل نقض حقوق بشر توصیف کرده‌اند.

دولت چین در خصوص این گزارش واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز