خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون در گفت‌وگو با ایلنا:

مرزنشینان ماهیانه ۲۰ هزار تومان درآمد دارند/پس از تاسیس تعاونی کولبران آنها می‌توانند با چرخ دستی فعالیت کنند

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۱۹۳

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون می‌گوید: شرایط برای شروع به کار تعاونی کولبران کاملا مهیا است و وزارت تعاون در انتظار اساسنامه و ثبت نام کولبران است.

یعقوب رستمی، مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد برنامه‌های وزارتخانه برای بهبود وضعیت معیشت تعاونی مرزنشینان سراسر کشور به خبرنگار ایلنا می‌گوید: در حال حاضر تعاونی مرزنشینان تنها اجازه واردات ۴۰ قلم جنس را دارند که از این میان فقط ۴ تا ۵ قلم کالا مورد استفاده خود مرزنشینان قرار می‌گیرد.

وی اضافه می‌کند: ما پیشنهاداتی برای افزایش تعداد اقلام وارداتی داده‌ایم که در حال حاضر قرار است توسط کارگروه ماده ۱۲ وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی می‌شود.

او ادامه می‌دهد: اقلام وارداتی در نقاط مرزی کشور باید به صورت منطقه‌ای تعیین شود تا مرزنشینان هر استان بتواند براساس نیازهای خود محصولاتی را وارد کند.

وی اضافه می‌کند: در حال حاضر هر مرزنشین اجازه دارد در سال ۱۵۰ دلار(حدودا ۵۰۰ هزار تومان) مراودات اقتصادی داشته باشد. با این وجود مرزنشینان تنها می‌توانند در ماه ۲۰ هزار تومان از این واردات درآمد داشته باشند که این مبلغ بسیار ناچیز است.

رستمی در مورد وضعیت معیشت مرزنشینان خاطرنشان می‌کند: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جلساتی که با مسئولان وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ... برگزار کردیم تا وضعیت معیشت مرزنشینان بهبود یابد.

رستمی همچنین در خصوص انتشار خبری در مورد تاسیس تعاونی کولبران در استان‌های کردنشین کشور گفت: تاسیس تعاونی کولبران به خود کولبران بستگی دارد. زمینه‌های شروع فعالیت تعاونی مرزنشینان کاملا مهیا شده است و وزارت تعاون در انتظار معرفی اعضا و اساسنامه آنها است.

او اضافه می‌کند: برای تشکیل تعاونی کولبران همه افراد منطقه که عضو تعاونی مرزنشینان نیستند باید ثبت نام کنند و پس از معرفی این شهروندان، شرایط تاسیس و آغاز به کار تعاونی کولبران کاملا آماده خواهد بود.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون در مورد چگونگی فعالیت آنها می‌گوید: اعضای این تعاونی پس از آنکه براساس به مجوزهای وازرت کشور فعالیت خود را آغاز کردند می‌توانند با وسایل حمل و نقل بار اجناس خود را بین مرزها جابه‌جا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز