خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته امداد در گفت‌وگو با ایلنا:

ایجاد اشتغال مهمترین ماموریت کمیته امداد است/نگاه کمیته به شهروندان تحت پوشش، توانمندسازی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۲۳

پرویز فتاح معتقد است؛ وظیفه اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای شهروندانی است که تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

پرویز فتاح (رییس کمیته امداد) در مورد فعالیت‌ها و راهبردهای این نهاد برای مبارزه با فقر و بیکاری در بین شهروندانی که تحت پوشش کمیته قرار دارند به خبرنگار ایلنا می‌گوید: ما در کمیته امداد نمی‌خواهیم فقیرپروری کنیم، همکاران ما سعی دارند با ایجاد اشتغال در مناطق محروم به مبارز با فقر و بیکاری بروند.

او ادامه می‌دهد: باید توجه داشته باشید که یکی از مهمترین ماموریت‌های کمیته امداد ایجاد اشتغال در لایه‌های مختلف افراد تحت پوشش خود است. اگر بخواهیم نقطه قوت کمیته امداد را برای مردم و مسئولان تشریج کنیم باید به توانمندسازی شهروندان تحت پوشش و اینکه آنها اکنون توانستند روی پای خود بایستند؛ اشاره کنیم.

رییس کمیته امداد در مورد نگاه کمیته برای ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش خود اضافه می‌کند: در حال حاضر ایجاد اشتغال در راس فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد.

وی ادامه می‌دهد: در سال گذشته ۱۳۰۰میلیارد تومان برای توانمندسازی بیش از ۱۰۰ هزار نفر،  بودجه درنظر گرفتیم و این شهروندان پس از رشد اقتصادی از زیر پوشش کمیته امداد خارج شدند. این نشان می‌دهد نزدیک به ۱۰ درصد از تحت پوششان ما کاهش پیدا کردند.

فتاح با بیان راه‌های حل مشکل بیکاری تصریح می‌کند: در این مورد باید همه مسئولان کشور از جمله دولت و مجلس دست به دست هم دهند تا شهروندانی که با یک اتفاق و حادثه تحت پوشش قرار گرفته‌اند به جریان عادی جامعه بازگردانیم.

رییس کمیته امداد در پایان با اشاره به فعالیت‌های این سازمان می‌گوید: کمیته امداد ماموریت تامین اجتماعی دارد، این موضوع در همه کشورها وجود دارد ولی در کشور ما به کمیته امداد معروف است. برخی فکر می‌کنند که چون اسم فقر و نیازمندی و محرومیت به دنبال کمیته امداد می‌آید باید شهروندان تحت پوشش را به عنوان یک فقر بشناسیم و از آنها حمایت کنیم اما تلاش ما توانمندسازی  شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز