خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار؛

پیگیر وضعیت کارخانه کیان‌تایر هستیم/تعامل سازنده‌ای با نمایندگان کارگران داریم

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۰۲۲

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: هم اکنون تعامل سازند‌ه‌ای میان اعضای هیات حمایت از صنایع و نمایندگان صنفی کارگران این واحد صنعتی در مدیریت این واحد صنعتی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، «کریم یاوری» مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری می‌گوید: طبق دستورهای صادره شده ازسوی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون روابط کار این وزارتخانه هم اکنون رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کشور در صدر اولویت‌ قرار دارد و در همین راستا مجموعه وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی برای حفظ و تثبیت اشتغال موجود تمام توان خود را بکار گرفته است.

او  گفت: در همین راستا مسئولان مربوطه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌های مشکل‌دار اقداماتی را در جهت حمایت از کارگران شاغل در این واحدها انجام داده است.

یاوری در توضیح این مطلب افزود: به عنوان نمونه برای رفع مشکلات کارخانه کیان تایر که حدود هزارو ۱۰۰ کارگر دارد، جلسه‌ای را با حضور مدیران و نمایندگان کارگران این واحد تولیدی برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل آنکه در کارخانه لاستیک البرز پراخت مطالبات کارگران دچار یک وقفه ۹ ماهه شده بود، شورای تأمین استان تهران طی مصوبه‌ای مسئولیت اداره این واحد صنعتی را به هیأت حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات کشور قرار دارد.

او گفت: در همین راستا هیأت مذکور که نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ترکیب اعضای آن حضور دارد، درصدد است کارخانه کیان‌تایر را طوری اداره کند تا ضمن صیانت از حقوق کارگران شاغل در استمرار فعالیت این واحد تولیدی خللی ایجاد نشود.

این مقام مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از آمادگی نمایندگان کارگران کارخانه کیان تایر برای همکاری با هیأت حمایت از صنایع و مدیران اجرایی کارخانه در راستای ادامه فعالیت‌های این واحد صنعتی خبر داد.

به گفته یاوری، در همین رابطه مدیریت اجرایی کارخانه کیان تایر نیز معتقد است که در صورت تزریق حدود پنجاه میلیارد تومان نقدینگی و ارائه کد شناسایی برای این کارگاه، مشکلات به وجود آمده مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز