خبرگزاری کار ایران

براساس تحقیقات انجمن مطالعات روانشناختی آمریکا؛

حوادث کار به بیماری‌های روان-تنی تبدیل می شوند/اختلال در سیستم ایمنی بدن کارگران

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۰۶۹

براساس تحقیقات انجمن مطالعات روانشناختی آمریکا کارگران پس از وقوع حوادث کار دچار «اختلال استرسی پس از ضایعه روانی» می‌شوند. این اختلالِ پس از حادثه به مرور به بیماری‌های جسمی منجر می‌شود.

به گزارش ایلنا، براساس تحقیقات انجمن مطالعات روانشناختی آمریکا، کارگران پس از وقوع حوادث کار دچار «اختلال استرسی پس از ضایعه روانی» می‌شوند.  

محققان دانشگاهی که در این پژوهش حضور داشته‌اند؛ تاکید کرده‌اند که این اختلالِ پس از حادثه به مرور به بیماری های جسمی منجر می شود از این رو کارگر حادثه دیده باید بلافاصله تحت درمان قرار گیرد تا از تبدیل شدن آن به یک اختلالات روان تنی دردناک جلوگیری نمود.

از طرفی تاکید شده است در صورتی که کارگر تحت درمان قرار نگیرد در به علت اثرات مخرب استرس مزمن بر سیستم ایمنی، در بلندمدت به علت ابتلا به انواع بیماری‌ها، دیگر قادر نخواهد بود که بر سر کار خود حاضر شود که این امر «معیشت و زندگی اجتماعی» وی را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

در نتیجهِ این پژوهش تصریح شده است که نتایج آن باید در اختیار کارفرمایان قرار بگیرد تا آنها در زمان تحت درمان بودن فرد، شرایط لازم برای آرامش وی را در محیط کار فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز