خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیته‌های بیمه و درمان خانه‌های کارگر مطرح شد؛

ارتقای امکانات مراکز، زمینه‌ساز جلب رضایت بیمه‌شدگان شده است/ مشارکت حداکثری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی یک خواسته حداقلی است

کد خبر : ۵۲۷۸۷۳

جلسه روسا و اعضای کمیته‌های بیمه و درمان خانه‌های کارگر سراسر کشور امروز (پنجشنبه 2 شهریور) با حضور مدیر کل و معاون درمان تامین اجتماعی استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه روسا و اعضای کمیته‌های بیمه و درمان خانه‌های کارگر سراسر کشور امروز با حضور مدیر کل و معاون درمان تامین اجتماعی استان تهران در محل اداره کل درمان استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حسن صادقی عضو کمیته بیمه و درمان هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت تقویت جایگاه سه‌جانبه‌گرایی، گفت: مشارکت حداکثری تشکل‌ها (کارگری و کارفرمایی) در تصمیم‌گیری‌های مربوط به درمان بیمه شدگان یک خواسته حداقلی است و مدیران سازمان تامین اجتماعی نیز در این راستا گام‌هایی برداشته‌اند.

صادقی افزود: امروز در اینجا جمع شدیم تا با همفکری و اتخاذ یک سیاست واحد مطالبات خود را در زمینه درمان کارگران و بازنشستگان، مطرح کنیم.

در ادامه جلسه محمدتقی خسروانی مقدم به تشریح خدمات درمانی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و بر مشارکت تشکل‌ها تاکید کرد.

همچنین دیباچی معاون درمان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به خدماتی که هم اکنون به بیمه‌شدگان این سازمان در بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود، گفت: ارتقای سخت‌افزاری امکانات مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی زمینه‌ساز جلب رضایت بیمه‌شدگان شده است چراکه هم‌اکنون کارگران و خانواده‌های آنان نزدیک به نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

همچنین «اکبر قربانی» دبیر کمیته بیمه و درمان هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به چالش‌های پیش روی بخش درمان گفت: حجم تعهدات صندوق‌های سازمان تامین اجتماعی از وصولی‌های آنان پیشی گرفته است که این در بلندمدت موجب می‌شود که ضریب پشتیبانی آنها به زیر یک برسد البته حالا ضریب پشتیبانی بالای 5 است اما با رویه فعلی این چشم‌انداز چندان دور نیست.

وی افزود: باید زمینه رونق اقتصادی کشور آغاز شود و فضایی ایجاد نشود که کارگران تمایل به حضور در محل کار نداشته باشند.

«فتح الله بیات» عضو کمیته بیمه و درمان خانه کارگر نیز بر اهمیت بالا رفتن کیفیت خدمات درمانی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سازمان تامین اجتماعی، تاکید کرد و افزود: البته رضایت نسبی وجود دارد اما با توجه به اینکه این صندوق متعلق به بیمه‌شدگان است، قطعا انتظار خدمات فراگیرتری حتی در مناطق محروم دارند یعنی درست جایی که حتی یک درمانگاه مناسب برای کارگران و خانواده‌های آنان، وجود ندارد.

در پایان این نشست حاضران که از روسا و اعضای کمیته‌های بیمه و درمان خانه‌های کارگران بودند به تشریح مشکلات درمان و ضرورت ارتقای تجهیزات مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در شهرستان‌ها پراختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز