خبرگزاری کار ایران

آژانس ملی مبارزه با جرایم در بریتانیا هشدار داد:

بهره‌کشی از مهاجران به عنوان کارگر در بریتانیا/پرداخت دستمزد ناچیز به «طردشدگان»

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۱۱۷

آژانس ملی مبارزه با جرایم در بریتانیا هشدار داده است که شمار کارگران مهاجر که به صورت غیرقانونی و با دستمزدهای ناچیز در این کشور مشغول به کار هستند؛ در حال افزایش است.

به گزارش ایلنا، آژانس ملی مبارزه با جرایم در بریتانیا هشدار داده است که شمار کارگران مهاجر که به صورت غیرقانونی و با دستمزدهای ناچیز در این کشور مشغول به کار هستند در حال افزایش است.

آزانس ملی مبارزه با جرایم در این رابطه یک گزارش جامع تهیه نموده است. این گزارش با عنوان «برده‌داری نوین و قاچاق انسان» در اختیار دولت بریتانیا قرار گرفته است.

یک نفر از تهیه‌کنندگان این گزارش به روزنامه گاردین، چاپ لندن گفته است که در حال حاضر، بردگان نوین در بخش‌های مختلف اقتصادی مانند پردازش مواد غذایی، ماهیگیری، کشاورزی، ساختمان، خدمات خانگی و کارواش‌ها به کار گرفته می‌شوند و بهره‌کشی از آنان دیگر به مواردی مانند اجبار به خودفروشی محدود نمی‌شود.

در عین حال وی یادآوری نموده است که دامنه این نوع بهره‌کشی از نیروی کار چنان گسترش یافته که احتمال دارد همه ما در روز با قربانیان آن مواجه شویم بی‌آنکه از موقعیت آنان آگاه باشیم.

این «بردگان نوین» از آلبانی، نیجریه، ویتنام، رومانی و لهستان به بریتانیا  آمده‌اند. در میان آنها، زن، مرد و کودک در سنین مختلف دیده می‌شوند و اکثر آنان افراد آسیب پذیر جامعه از اقلیت‌های قومی یا کسانی هستند که به نحوی از جامعه طرد شده یا خود را مطرود جامعه می‌دانند.

سخنگوی وزارت کشور بریتانیا پس از انتشار این گزارش گفته است که دولت برای مبارزه با برده‌داری نوین و حمایت و کمک به قربانیان به اقداماتی در سطح جهانی دست زده و امیدوار است از همکاری سایر کشورهای جهان برخوردار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز