خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمائی:

حمایت از تشکل‌ها در دستور کار اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمائی وزارت کار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۰۷۱

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمائی می‌گوید رویکرد اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و استراتژی اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمائی حمایت از تشکل‌ها و بسط و گسترش آنهاست.

به گزارش ایلنا، «فرزاد یوسفی» مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمائی در همایش سالیانه کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، گفت: رویکرد اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و استراتژی اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمائی حمایت از تشکل‌ها و بسط و گسترش آنهاست.

یوسفی با اشاره به اینکه، یکی از وظایف خطیر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، تنظیم روابط کار در محیط‌های صنعتی و تولیدی است، گفت: این امر محقق نخواهد شد مگر با تعامل صحیح و قانونمند کارگر و کارفرما و تشکل‌های کارگری و کارفرمائی در صحنه تولید واشتغال.

وی افزود: تعامل شرکای اجتماعی دولت (تشکل‌های کارگری و کارفرمائی) و رویکرد حمایتی از تشکل‌ها موجب امنیت شغلی، رونق تولید داخلی و بهبود فضای کسب و کار خواهد شد.

یوسفی با بیان اینکه رویکرد اساسی وزارت کار حمایت از این تشکل‌ها و گسترش و توسعه آن‌هاست، افزود: با رهنمود‌ها و تاکید مقام عالی وزارت خوشبختانه توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمائی در دولت تدبیر و امید به رشد ۶۱ درصدی رسیده و درخصوص کانون کارگران بازنشسته نیز نسبت به چهارسال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشتیم.

وی افزود: با حمایت وزیر کار برای اولین بار از حضور نماینده کانون عالی کارگران بازنشسته در کنفرانس بین المللی کار دعوت و نماینده کانون عالی در اجلاس مذکور حضور داشتند و امیدواریم که این حضور با حمایت مقام عالی وزارت مستمر باشد.

یوسفی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای مانند دولت یازدهم شاهد آرامش و تعامل خوب میان تشکل‌های کارگری و کارفرمائی ودولت نبودیم، افزود: از مسولین (سازمان تامین اجتماعی و سایر سازمان‌ها) که همکاری و تعامل خوبی با تشکل‌ها به ویژه کانون عالی کارگران بازنشسته داشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌نماییم.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی ادامه داد: به استناد قانون اساسی و قانون کار تحقق مطالبات بازنشستگان الزامی است چراکه جامعه بازنشستگان قشری شریف است که بعد از عمری تلاش در تولید و استقلال اقتصادی، باید مورد تکریم و احترام باشد تا از این سرمایه‌ها و ذخایر ‌‌نهایت بهره را ببرد.

وی افزود: از این رو بار دیگر از فعالیت‌های کانون بازنشستگی، بویژه کانون عالی برای پیگیری حقوق و مطالبات عزیزان بازنشسته تشکر می‌کنم.

یوسفی ادامه داد: با توجه به تجربیات ارزنده تشکل عالی کارگران بازنشسته توافق نامه‌ای بین این اداره کل و آن تشکل نوشته شده است که با تهیه دستورالعمل که به منظوراتخاذ رویه یکسان در خصوص فرایند زمانبندی نظارت بر مجامع است؛ توسط کانون عالی اجرا خواهد شد.

مدیرکل ساز مان‌های کارگری و کارفرمایی تصریح کرد: در دستورالعمل کانون در بند «د» ماده ۲۹ وظایف و اختیارات کانون‌های کارگران باز نشسته آمده: ارائه نظر مشورتی به منظور انتقال تجربیات بازنشستگان به تازه واردان بازار کار، در زمینه‌های مختلف و در جهت رشد اقتصادی کشور و کمک به واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی. باید تاکید کرد که اجرایماده ۲۹ انتظار ما است که در این خصوص توجه جدی شود.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمائی در پایان افزود: با توجه به درخواست اعضای محترم کانون عالی بازنشستگان اصلاحیه دستورالعمل چگونگی تاسیس و فعالیت کانون کارگران و مدیران بازنشسته به امضای مقام عالی وزارت رسید و در ۲۷ تیر ماه سال جاری به مدیران کل اجرایی و کانون عالی ابلاغ شد.

لازم به ذکر است که در همایش سالیانه کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ۳۳۰ کانون کارگری بازنشستگی سراسر کشور، پیشکسوتان جامعه کارگری و همچنین مدیران سازمان تامین اجتماعی در استان گیلان شهر بندر انزلی حضور داشتند.

حمایت از تشکل‌ها در دستور کار اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمائی وزارت کار قرار دارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز