خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

هدف هجمه‌ها به وزارت کار، تسویه حساب‌های سیاسی است/ ربیعی یارانه‌ها را به سوی محرومان هدایت کرد/ پوشش بیمه‌ای ۱۱ میلیون نفر در جهت تحقق عدالت اجتماعی بود

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۳۰۸

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی معتقد است وزارت کار در بخش رفاهی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته به نفع محرومان اقدامات خوبی انجام دهد وحتی یارانه‌ها را به سوی محرومان هدایت کند.

مهندس برومندی نماینده مرودشت، توسعه حمایت‌های بیمه‌ای و اجتماعی، توجه به حل معضلات ساختاری اشتغال را از اقدامات مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: حل مسایل حاشیه‌ای، و مشکلات مالی در سازمان تأمین‌اجتماعی و حرکت دقیق و صحیح این سازمان در جهت خدمت به بیمه‌شدگان از مهم‌ترین کارهایی است که در دولت تدبیر و امید به انجام رسید و جامعه کارگری و کارفرمایی بخوبی به یاد دارند که سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت قبل به چه مسائلی دچار شد.

محمد مهدی برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی پوشش بیمه‌ای برای نزدیک به ۱۱ میلیون نفر از افراد کشور را یک حرکت بنیادی در جهت تحقق عدالت اجتماعی برشمرد و با تأکید بر اینکه منتقدان به این اقدامات باید توجه کنند و بدانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حداکثر توان این مهم را به انجام رساند به ایلنا گفت: کسانی که سعی دارند وزارت کار را به ناتوانی در اشتغالزایی متهم کنند با الفبای اشتغال بیگانه هستند و نمی‌دانند کدام دستگاه متولی اشتغال است و گویا با هدف تسویه حساب‌های سیاسی به وزارت کار هجمه وارد می‌کنند.

برومندی گفت: اشتغال یک مساله کلی است که بسیاری از دستگاه‌ها باید برای حل آن اقدام کنند و اگر هیات دولت را مسوول اشتغال و بیکاری بدانیم، بی‌راهه نرفته‌ایم.

وی اقتصاد ایران را دارای ضعف‌های بسیاری دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که اشتغال کشورمان را مورد تهدید قرار داده، ریسک بالای سرمایه گذاری بوده و موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد، باعث شده تا مردم سرمایه‌هایشان را در بانک‌ها سپرده گذاری کنند و رغبتی به سرمایه گذاری در امور اشتغالزایی نداشته باشند. نتیجه آن شده که میزان بیکاری کنترل نشده و امروز تمام مشکلات را بر دوش وزارت کار و علی ربیعی وزیر کار می‌گذارند که درست نیست.

وی با اعلام اینکه وزارت کار از دو بخش رفاه و اقتصادی تشکیل شده است، گفت: بی‌شک وزارت کار در بخش رفاهی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته به نفع محرومان اقدامات خوبی انجام دهد وحتی یارانه‌ها را به سوی محرومان هدایت کرد که اقدامات قابل دفاعی بوده است.

وی به وضعیت اسفبار سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: باید بپذیریم که ربیعی صندوق تامین اجتماعی را ساماندهی کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش مسکن اجتماعی ورود پیدا کرده گفت: ربیعی مشکلات خانواده‌های دارای معلول را می‌شناسد و از این‌رو بحث ساخت مسکن برای معلولان نیز در دستور کار قرار گرفت.

برومندی گفت: این تحولات نیاز به تداوم دارد که خود ربیعی می‌تواند آن‌ها را ادامه دهد و نباید فرد ناآشنایی را جایگزین وی کنیم.

وی باتاکید بر اینکه ربیعی فرد بدون حاشیه‌ای است گفت: ربیعی هرگز جناحی برخورد نکرد و سعی داشته و دارد که رفتار منطقی در حیطه اختیارات خودش داشته باشد.

نماینده مرودشت عملکرد ربیعی را با توجه به آنچه در اختیارش گذاشته بودند، مثبت ارزیابی کرد و گفت: مقدورات و فضای هر مدیری را باید با توجه به آنچه در اختیار داشته و محدودیتهایی که برایش اعمال شده، تصور کنیم. اگر درست بررسی کنیم، می‌بینیم که ربیعی با مشکلات بسیاری رو به رو بود که در بسیاری از موارد دستش را می‌بست و مانع کارش می‌شد.

وی با یادآوری اینکه دولت یازدهم شرایط نامناسبی را از دولت قبل تحویل گرفته بود، گفت: همه ما مشکلات را دیدیم و با توجه به آن مشکلات امروز در شرایط مناسبی هستیم و باور ما بر این است که ادامه راه به وسیله علی ربیعی کار درستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز