خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اهواز خبر داد؛

تشکیل جلسه برای بررسی مطالبات کارگران قطار شهری

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۴۹۳

جمعی از کارگران پیمانکاری پروژه قطار شهری اهواز از سه‌شنبه گذشته تاکنون دست‌کم به مدت ۴ روز تجمع صنفی برپا کرده‌اند.

به گزاش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاری پروژه قطار شهری اهواز از سه‌شنبه گذشته تاکنون دست‌کم به مدت  ۴ روز تجمع صنفی برپا کرده‌اند.

از قرار معلوم این اجتماعات صنفی در روزهای سوم، چهارم، هفتم و هشتم مرداد در مقابل استانداری خوزستان برپا شده است.

حاضران در این اجتماع صنفی به عنوان کارگر فنی ترانسفور، تعمیرات، عملیات خاکی و اجرا در پروژه قطار شهری اهواز مشغول کارند که از تابستان سال گذشته بابت بخشی از مطالبات مزدی خود بستانکارند.

گفته شده است؛ بی‌توجهی‌های پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز در پرداخت مطالبات مزدی کارگران دلیل اصلی این تجمعات بوده است. این درحالی‌ست که در هفته‌های گذشته حدود ۹۰ نفر از جمعیت ۴۴۰ نفری کارگران این مجموعه پس از خاتمه قرارداد کار، تعدیل شده‌اند.

پیگیری‌های خبرنگار ما از استانداری خوزستان درباره صحت برپایی تجمع صنفی؛ به تایید این تجمع منجر شد اما تلاش برای اطلاع از چگونگی رسیدگی به مشکلات این کارگران بی‌نتیجه باقیماند.

در عین حال هوشنگ شیرمردی، از اعضای کنونی شورای اسلامی شهر اهواز، درخصوص این اتفاق به ایلنا گفت: کارگران پروژه قطار شهری اهواز مدعی هستند که از سال گذشته بابت مطالبات مزدی پرداخت نشده خود طلبکارند و برای همین روز گذشته در مقابل استانداری یک تجمع صنفی اعتراضی برپا شد.

وی افزود: اعتراض صنفی روز گذشته خاتمه یافته اما هنوز طلب کارگران پرداخت نشده است و در همین رابطه قرار است امروز با حضور مسئولان مربوطه؛ جلسه‌ای در خصوص چگونگی بازپرداخت مطالبات کارگران تشکیل شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه طبق قانون مسئولیت پرداخت این طلب مزدی برعهده پیمانکار پروژه قطارشهری اهواز است، افزود: شرکت کیسون در مقام پیمانکار این پروژه مدعی است که کارفرمای اصلی در دریافت صورت وضعیت‌های مالی مربوط به این پروژه با تاخیرهایی مواجه است و همین مسئله باعث تشدید مشکل نقدینگی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز