خبرگزاری کار ایران

مسئول نهاد صنفی کارگران خراسان شمالی؛

شهرداری بجنورد طلب کارگران کشتارگاه را پراخت کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۹۹۴

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان شمالی می‌گوید بر اساس گزارش شهرداری بجنورد کارگران کشتارگاه بجنورد ماه‌ها معوقات مزدی پرداخت نشده دارند و حق بیمه‌های ماه‌های گذشته آنان نیز علی رغم کسر از حقوق به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است.

 «داوود امیری» رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با ایلنا، اظهار داشت: بر اساس گزارش شهرداری بجنورد کارگران کشتارگاه بجنورد مدتی است معوقات مزدی دارند و حق بیمه‌ ماه‌های گذشته آنان نیز علی رغم کسر از دستمزد به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است.

امیری با اشاره به اعتصاب صنفی کارگران کشتارگاه صنعتی بجنورد در روز (شنبه/ ۳۱ تیر) سال جاری افزود: کارگران در چارچوب مطالبات صنفی خود خواستار آن شده‌اند که معوقات مزدیشان  هر چه سریع‌تر پرداخت شود. در عین حال تمدید نشدن دفترچه‌های‌بیمه‌ به علت بدهی کارفرما دردسر ساز شده است و این کارگران مجبورند تا هزینه‌ درمان را از جیب خود پرداخت کنند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه با بیان اینکه شهرداری در پاسخ به مطالبات بر حق کارگران صرفا از کاهش درآمد‌هایش صحبت، می‌کند: این در حالی است که مثلا شهرداری‌های شهرستان‌های اسفراین و شیران با وجود همین  شرایط و حتی درآمدهای کمتر، دستمزد‌ کارگران را به موقع پرداخت می‌کند و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

امیری با بیان اینکه پرداخت مطالبات مزدی کارگران و حق بیمه‌های آنان در چارچوب معیارهای انسانی، قانونی و اصول روابط  کار  یک حق قانونی برای کارگران است، افزود: این حق را تحت هیچ عنوانی نمی‌توان از کارگران سلب کرد یا از آنان خواست که خواسته بر حق خود را بنابر آنچه که مشکلات مالی نامیده می‌شود، تعدیل کنند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان شمالی در ادامه افزود: شهرداری بجنورد از محل گردشگری و توریسم درآمدهای زیادی دارد. در عین حال هیچ گزارشی مبنی بر اینکه کاهش درآمدهای شهرداری مانع از پرداخت حقوق‌های مدیران آن شده است دریافت نشده است.

در عین حال «کیوان دژهوت» شهردار بجنورد در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها با تایید خبر پرداخت نشدن ۲ ماه از دستمزدهای کارگران کشتارگاه صنعتی بجنورد اعلام کرده است که کارگران این کشتارگاه دو ماه حقوق معوق دارند و شهرداری تلاش می‌کند تا آن را نیز پرداخت کند.

دژهوت تعطیل شدن خط تولید کشتارگاه صنعتی بجنورد سازمان تامین اجتماعی را علت تمدید نشدن دفترچه‌های بیمه کارگران کشتارگاه بجنورد دانست و افزود: با این وضع درآمدی شهرداری، این نهاد نمی‌تواند به موقع حق بیمه‌ها را پرداخت کند و در حال حاضر تا ۵۰ درصد می‌تواند پرداختی‌ها را انجام دهد.

شهردار بجنورد افزود: هم اکنون میزان درآمد کشتارگاه صنعتی بجنورد حدود ۶۰ میلیون تومان است این درحالیست که میزان پرداختی‌ها و هزینه کرد این نهاد به کشتارگاه حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز