خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

معدن یورت شکل دیگری از رابطه دولت – ملت به تصویر کشید/ جامعه‌ای که به کارگر عزت دهد، رنگ خوشبختی را می‌بینید

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۵۸۱

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌گوید حادثه معدن زمستان یورت معنای دیگری از رابطه دولت – ملت را به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در افتتاحیه نمایشگاه عکس کارگران معدن زمستان یورت گفت: جمعی که اینجا حضور داریم از چند جهت قابل تعامل است چراکه موضوع معدن زمستان یورت به تنهایی پر از انگیزه برای ماندگاری و حرف زدن است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: کار عکاسان هنرمند در معدن یورت صرفا به تصویر کشیدن ناامنی نبود و این امر تبدیل به یک نماد برای برنامه‌ریزی‌های پیشرو شد.

او با بیان اینکه مساله عکس و پرداختن عکاس به مسایل اجتماعی بر اهمیت این نمایشگاه افزوده است، تصریح کرد: باید از تلاش‌های حوزه هنری استان گلستان ، مدیریت بحران استان گلستان، دستگاه صنعت و معدن استان گلستان  در برگزاری نمایشگاه تقدیر کرد چرا که پیوند عکس وبحران در قالب عکاسی بحران حایز اهمیت است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه معدن عامل توسعه بوده و صنعتی بودن دنیا با آن پیوند خورده است گفت: معدن موجب بهتر شدن کیفیت زندگی جهانیان شده است اما کار برای کارگران در آن کار با جان است.

او افزود: به صورت کلی جدال انسان و طبیعت در معادن شکل می گیرد و باید متوجه بود که هر جامعه ای که غنی و ثروتمند می‌شود در پشت آن افرادی قرار دارد که با جان خود زندگی می کند.

او ادامه داد: وقتی در پایان سال مزد تعیین می‌شود عده‌ای از قیمت تمام شده مزد و هزینه‌های تولید سخن می‌گویند اما باید توجه داشت همین کارگری که بر سر تعیین مزدش کشمکش است نقش بزرگی در حیات اجتماعی جوامع دارد.

ربیعی تاکید کرد: اگر کارگر در جامعه عزت یابد آن جامعه رنگ خوشبختی را می‌بیند. باید توجه داشت که اگر از ریه‌های کارگرانی که به مدت طولانی در معادن کار می‌کنند عکس بگیریم متوجه می‌شویم که توده‌های ذغال در ریه‌های آنها وجود دارد اما در پشت آن دست‌های خشن و چهره‌های در هم رفته ناشی از کار در معدن، قلبی مهربان و روح لطیف قرار دارد .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بزرگان همواره توصیه‌ کرده‌اند انسان باید با مرگ دست و پنجه نرم کند، افزود: اگر بزرگان چنین توصیه‌ای کرده‌اند، آن توصیه به واقع درخصوص کارگران معادن صادق است.چرا که آنها با دست و پنجه نرم کردن با مرگ به صورت روزانه، از انسان به عارف تبدیل شده‌اند .

ربیعی در ادامه با بیان اینکه عکاسی تنها صحنه نگاری نیست افزود: عکاسی عمق مسایل سیاسی و اجتماعی را به تصویر می‌کشد.گاهی وقت ها چهار عکس از چهار صحنه متفاوت تاریخ تحول اجتماعی را نشان می دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همکاری با وزارت صنعت و معدن برای تدوین کتابچه حفاظت ایمنی ساختار معادن به عنوان یک دستورالعمل در معادن خبرداد.

او در ادامه با بیان اینکه عده‌ای قصد داشتند نوع مواجه دولت با حادثه معدن یورت را نمادی از اشرافی‌گری به تصویر بکشند، گفت: رییس جمهوری در هنگام سفرهای خود در ایام انتخابات گفته بودند به هیچ سفر استانی نمی‌روند مگر آنکه اولین سفر او استان گلستان و بازدید از آن استان باشد.

ربیعی افزود: من در پادگان نوده با خانواده‌های معدنچیان ملاقات داشتم چرا که می دانستم فضا در آن شهر ملتهب است اما وقتی که به آنجا رسیدم کارگران و خانواده‌های آنان با وجود مسایل و مشکلاتی که داشتند برخورد گرمی با نمایندگان دولت داشتند این درحالی است که عده‌ای تلاش می‌کردند یک فضای ۴ درصدی و ۹۶ درصدی را در آن شهر حاکم کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حادثه معدن یورت شکل جدیدی از رابطه دولت و ملت کشید و افزود: این درحالی است که تلاش ها بر مخدوش کردن رابطه دولت با مردم متمرکز شده بود اما دولت توانست با این بحران افکنی مقابله کند و از آن به سلامت عبور کند که این موجب شد نوع شکل جدیدی از دولت مسئول پیش روی افکار عمومی قرار داده شود.

او با بیان اینکه این وارتخانه از عکاسی رنج و از عکاسی مسوولانه حمایت می کند تصریح کرد: من عکسی که در هنگام سرزدن از معدن یورت به شکل آشفته‌ای هستم را به عنوان یک سند مسوولیت و پاسخگویی در محل کارم نصب کرده ام. تا هر وزیری که از این به بعد به این وزارتخانه بیاید بداند به چنین نگاهی به عمق مسایل اجتماعی وجود داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز