خبرگزاری کار ایران

نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی؛

کارگران برای معاش گرمای هوا را تحمل می‌کنند/تبعیض در روابط کاری مشهود است

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۰۵۳

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی عقیده دارد شرایط تجهیزات و امکاناتی که در این منطقه‌ از کشور و برای حفظ سلامتی کارگران از تبعات منفی افزایش گرمای هوا پیش بینی شده‌است، مطلوب نیست.

«علی گل مرادی» نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایلنا، اظهار داشت: با وجود گرمای بالای ۵۰ درجه در استان خوزستان از حیث امکاناتی که به سلامت نیروی انسانی یاری می‌رساند وضعیت قابل قبولی نداریم.

در روزهای گذشته کارگران شاغل در شهرستان امیدیه خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت کار خود در گرمای بالای ۵۰ درجه این شهر شده‌اند و نگران تهدید سلامتی خود براثر عوارض ناشی از گرمازدگی هستند.

در این باره این نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: کارگران در مناق جنوبی کشور در محیط‌های خشن و در فضاهای باز و تاسیساتی که به لحاظ دمای هوا شرایط مناسبی ندارند، کار می‌کنند، قطع یقین کارهای آن‌ها ماهیتا سخت است.

گل مرادی با بیان اینکه کارگران شاغل درمناطق جنوبی شرایط فوق را صرفا به خاطر کمبود شغل و مشکلات معیشتی تحمل می‌کنند، افزود: غالب این کارگران از لحاظ معیشتی شرایط مناسبی ندارد اما به علت اینکه باید مخارج خانواده‌های خود را فراهم کنند حاضر می‌شوند که این شرایط را تحمل کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود تبعیض در مناسبات حاکم بر روابط کاری این کارگران قابل انکار نیست، افزود: اگر شرایط اشتغال در کشور مساعد بود حتی یک نفر نیز حاضر نمی‌شد که در این شرایط کار بکند. حتی باید گفت که اگر نصف حقوق‌های فعلی به آنها پرداخت شود بازهم مجبور هستند که بر سرکار حاضر شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید به دنبال سامان دادن به تولید و اشتغال باشیم، افزود: وقتی از وجود تبعیض صحبت می‌کنیم بدین معنا است که شرایط کارگری که در معدن و یا در صنایع نفت و گاز کار می‌کند باید با سایر کارگران متفاوت باشد.

وی افزود: حتی کارگری که در مناطق خوش آب و هوا کار می‌کند باید شرایطش با کارگر شاغل در مناطق گرمسیر وبد آب و هوا متفاوت باشد اما می‌بینیم که غالبا این کارگران از لحاظ دستمزد و مزایا بابت انجام کار سخت تفاوتی با دیگر کارگران ندارند.

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه از وزارت نفت خواسته‌ایم که به ساماندهی کارگران شاغل از حیث شرایط استخدامی بپردازد، افزود: هم اکنون در صنعت نفت کارگران به صورت شرکتی، رسمی قرارداد مستقیم و قرارداد معین کار می‌کنند که هر کدام با وجود شرایط کار یکسان دستمزدهای متفاوت دریافت می‌کنند که باید این به هم ریختگی اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز