خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان سرگردان هفت‌تپه:

کارفرما مطالباتمان را پرداخت کند/برای پیگیری ناچاریم هرروز مراجعه کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۶۹۶

۳۴۱ کارگر بازنشسته کارخانه «نی شکر هفت تپه» از حدود دو ماه پیش برای برقراری مستمری و دریافت سنوات پایان خدمت خود در اعتراض صنفی به سرمی‌برند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، ۳۴۱ کارگر بازنشسته کارخانه «نی شکر هفت تپه»  از حدود دو ماه پیش برای برقراری مستمری و دریافت سنوات پایان خدمت خود در اعتراض صنفی به سرمی‌برند.

شماری از این کارگران در تماس با ایلنا گفتند به دلیل سرگردانی ناچارند هر روز در محل کار سابقشان حاضر شوند.

از زمان آغاز این سرگردانی این چندمین باری است که کارگران مورد نظر از مدیریت مجتمع نیشکر هفت‌تپه و مسئولان محلی خواسته اند تا به این وضعیت آنها رسیدگی کنند.

به گفته یکی از این کارگران تا زمانی که در خصوص پرداخت مطالبات آنها اقدام موثری صورت نگیرد آنها ناگزیر هستند تا به محل کار سابقشان مراجعه کنند.

همچنین یکی دیگر از این کارگران گفت: خوب می‌دانیم که مراجعه مداوم و حضور مستمر یک جمعیت 300 نفری به یک محل چندان خوشایند نیست، همکاران سابقمان حق دارند به دلیل مشکلات احتمالی که از رفت و آمد پی‌درپی‌ ما ایجاد شده است ناراحت باشند اما بدقولی کارفرما و بی‌تفاوتی مسئولان برای ما راه دیگری باقی‌نگذاشته است.  

این کارگران که در قالب قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور به صورت پیش از موعد بازنشسته شده‌اند، می‌گویند: به دلیل واریز نشدن هزینه‌های مربوطه، احکام بازنشستگی آنها صادر نشده و در نتیجه سازمان تامین اجتماعی از پرداخت مستمری به آنها خودداری می‌کند.

برابر قانون تامین اجتماعی کارفرمایان مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور باید بابت بازنشستگی پیش از موعد هر کارگر مبلغ اضافی را به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند که میزان آن معادل چهار تا هشت درصد حق بیمه ای است که بابت حضور کارگران در مشاغل سخت و زیان اور پرداخت شده است.

همچنین این کارگران مدعی هستند که هنوز بابت سنوات دوران خدمت از کارفرمای سابقشان طلبکارند.

پیش از این قائم مقام مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از پرداخت هزینه بازنشستگی ۳۴۱ نفر از کارگران بازنشسته این واحد تولیدی خبر داده بود، اما این اتفاق تا کنون نیافتاده است.

گفتنی است ترک کار کارگران بازنشسته نی شکر هفت تپه نیز طبق قانون از اسفند سال ۹۵صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز