خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران آیدا سرام

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۶۷۲

گروهی از کارگران کارخانه کاشی و سرامیک «آیدا سرام»، صبح روز گذشته (۱۳ خرداد ماه) در مقابل استانداری خراسان جنوبی تجمع کردند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا‌، منابع کارگری درکارخانه «آیدا سرام» واقع درشهرک صنعتی بیرجند با اعلام این خبر به سایر رسانه ها گفته اند دلیل اعتراض روز گذشته  حدود  ۲۰۰ از کارگران شاغل در این واحد تولیدی، تاخیر در پرداخت مطالباتشان در حداقل ۵ ماه گذشته بوده است.

این منابع کارگری همچنین گفته اند دلیل دیگر اعتراض کارگران این کارخانه  به تعویق افتادن حق بیمه آنان به سازمان تأمین اجتماعی طی  چند ماه گذشته است.

به گفته کارگران معترض  این کارخانه، وقتی برای پی گیری مطالبات صنفی خود واکنش نشان می دهیم کارفرما کارگران را تهدید به اخراج می کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولان کارخانه برای پرداخت حقوق کارگران وعده می دهند، اما هیچ وقت به این وعده ها عمل نمی کنند و تحمل این وضعیت برای ما سخت شده است.

گفتنی است «آیدا سرام» تولید کننده کاشی و سرامیک، شرکتی تازه تاسیس است و تحت مالکیت خصوصی اداره می‌شود. به گفته کارگران، از چند سال قبل کارخانه با مشکل مالی روبرو شده و از آن زمان به بعد تمام کارگران این شرکت که تعدادشان به ۲۰۰نفر می‌رسد نتوانسته‌اند حقوق و معوقات خود را  به موقع دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز