خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران اخراجی «آذر آب اراک» برای بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۲۶۶

پس از گذشت حدود ۴۳ روز از اخراج ۲۲ نفر از کارگران پیمانی آذر آب اراک، هنوز این کارگران برای بازگشت بکار ودریافت مطالبات معوقه خود معطل مانده اند.

کارگران اخراجی  که تحت مسئولیت شرکت شرکت میثاق  صنعت مرکزی در کارخانه آذر آب اراک فعالیت می کردند با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: اول خرداد ماه سال جاری قرارداد کاری ۲۲ نفر از همکاران آنها با تغییر پیمانکار به اتمام رسید و در نتیجه این تعداد از کارگران اخراج شدند.

این کارگران بابیان اینکه همان زمان  کارفرما علت این اخراج ها را عدم نیاز عنوان کرده بود، افزودند با شکایت اخراج شدگان به اداره کار  متاسفانه تا به امروز معطل رای اداره کار برای بازگشت بکار ودریافت مطالبات معوقه خود هستیم.

برپایه این اطلاعات در حال حاضر نزدیک به ۴۳ روز از این ماجرا می‌گذرد اما هنوز کارگران اخراجی نتوانستند به کار سابق خود بازگردند به همین دلیل تقریبا هر روز این کارگران مقابل درب ورودی شرکت آذر آب تجمع کرده‌اند.

گفته می شود کارگران اخراجی  نه تحت پوشش بیمه بیکاری هستند و  نه از کارفرمای کارخانه  حقوقی دریافت می‌کنند با این حال مطالبات معوقه هر یک از این کارگران از کارفرما  ۳ماه مزد معوقه، ۷ ماه حق بن پرداخت نشده است.

یکی از کارگران این واحد تولیدی در توضیح این ماجرا گفت: همکارانی که اخراج شدند بین ۶تا ۸ سال سابقه کاری داشتند و در زمان اخراج کارفرما به آنها وعده داد که در صورت بهبود شرایط همه آنها را دوباره استخدام خواهد کرد.

از قرار معلوم کارگران پیمانی اخراج شده آذر آب اراک  در مدتی که اخراج شده‌اند در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.

با این حال خواسته کارگران تعدیل شده آذر آب اراک بازگشت به کار سابق تا رسیدن به شرایط قانونی ترک کار و بازنشستگی است.

به اعتقاد کارگران پیمانی آذر آب اراک، در شریط کنونی که بیکاری بیداد می‌‌کند قطع یقین برای افرادی که در موقعیت جسمی و سنی ما هستند؛ راه آبرومندی برای گذران زندگی و تامین معاش خانواده وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز