خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

از بیکاران سیستان و بلوچستان در پروژه‌های استانی استفاده نمی‌شود/۱۳۴۰ نفر در انتظار شروع به کار کارخانه لاستیک‌سازی

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۹۱۸

عضو هیات مدیره کانون شورای کار سیستان و بلوچستان معتقد است براساس تجربیات گذشته هیچ ضمانتی در خصوص به‌کارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های استانی وجود ندارد.

محمد گل‌بامری (عضو هیات مدیره کانون شورای کار سیستان و بلوچستان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، خاطرنشان کرد: جوانان بیکار استان می‌خواهند در اندک موقعیت‌هایی که در داخل سیستان و بلوچستان فراهم می‌شود، استخدام شوند.

این فعال کارگری در همین خصوص ادامه داد: بیکاری در استان سیستان و بلوچستان مشکلات بسیاری را به وجود آورده است و جوانان از سر بیکاری به شغل‌های کاذب و پرخطری چون سوخت‌بری و ... روی می‌آورند که برخی در این راه جان خود را از دست می‌دهند ولی با این وجود در پروژه‌های استانی از نیروهای بومی استفاده نمی‌کنند.

عضو هیات مدیره کانون شورای کار سیستان و بلوچستان گفت: با تعاملی که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به وجود آمد، کلنگ احداث کارخانه لاستیک‌سازی در استان به زمین خورد و اکنون متنظر آن هستیم تا اقدامات احداث آن شروع شود.

بامری در خصوص تعداد افرادی که می‌توانند در این کارخانه شاغل شوند، ادامه می‌دهد: لازم به ذکر است که احداث این کارخانه سه سال زمان خواهد برد و در این مدت ۸۰۰ نفر می‌توانند تنها در مدت احداث آن مشغول به‌کار شوند و همچنین ۱۳۴۰ نفر از جوانان کارگر و تحصیل‌کرده پس از احداث می‌توانند وارد بازار کار بشوند.

وی با مثال زدن پروژه ۴۶ هزار هکتاری گازرسانی سیستان و بلوچستان ادامه می‌دهد: در ابتدای شروع به کار پروژه ۴۶ هزار هکتار گازرسانی استان گفته بودند که از نیروهای کارگری بومی استفاده خواهیم کرد ولی در ادامه متوجه شدیم که نیمی از کارگرانی که در این پروژه مشغول به کار هستند از استان‌های دیگر پذیرش شده‌اند.

گل‌بامری در پایان گفت: بسیاری از جوانان استان در انتظار آغار به کار کارخانه لاستیک‌سازی و واحدهای مشابه هستند ولی در مقابل اظهارات مسئولان پروژها در مورد بکارگیری افراد بومی ضمانت اجرایی ندارد. مردم این استان به دلیل مشکلات اقتصادیی برای شروع به کار در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز