خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارگران اخراجی آذر آب اراک ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۹۶۲

منابع خبری در استان مرکزی از ادامه تجمع ۲۲ نفر از کارگران پیمانی تعدیل شده شرکت آذر آب اراک خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا؛ این کارگران که بین یک تا ۸ سال سابقه کاری هستند، از اول خرداد ماه به دلیل آنچه تغییر پیمانکار عنوان شده؛ بیکار شده‌اند.

این کارگران اخراجی که پیش از این تحت مسئولیت شرکت میثاق  صنعت مرکزی در کارخانه آذر آب اراک فعالیت می کردند  بعد از گذشت یک ماه از زمان اخراجشان تاکنون  موفق به بازگشت بکار نشده اند به همین دلیل هر روز این کارگران مقابل درب ورودی شرکت آذر آب تجمع کرده‌اند.

از قرار معلوم تا پیش از این  قرار داد کارگران مذکور با شرکت میثاق صنعت مرکزی به صورت سه ماهه تمدید می شده است اما شرکت «محاب زاگرس »که به تازگی به عنوان پیمانکار بخش رنگ وسند پلاست در کارخانه آذر آب اراک حضور دارد تصمیم گرفته است تا قرارداد کارگران را یکماهه منعقد کند.

این اقدام ظاهرا با مخالفت کارگران این واحد روبرو می شود وبدین ترتیب این ۲۲ کارگر با نپذیرفتن شرایط جدید کارفرما از کار اخراج می شوند.

به اعتقاد کارگران اخراجی ،آنها از بدو اخراج  که هر روز مقابل  درب ورودی شرکت آذر آب اراک تجمع اعتراض بر پا کرده‌اند و از مدیران این شرکت در مقام کارفرمای اصلی خواسته‌اند تا به مطالبات آنها رسیدگی شود.

به ادعای این کارگران اگر آنها شرایط کار با پیمانکار جدید را قبول و قراردادهای یک ماهه را امضا کنند آنگاه امنیت شغلی خود را در معرض تهدید جدی قرار داده‌اند.

طبق اظهارات کارگران معترض، چندین سال است که شرکت میثاق صنعت مرکزی در مقام پیمانکار قبلی به صورت مستقیم با شرکت آذر آب همکاری دارد و از طریق بیش از ۷۰۰ کارگر در این مجموعه مشغول کارند، برای همین با توجه به وضعیت پیش آمده این انتظار را داریم که مجدد در بخش‌‌های دیگری که هنوز زیر نظر پیمانکار قبلی اداره می‌شود، مشغول کار شویم.

آنها می‌گویند: در شریط کنونی که بیکاری بیداد می‌‌کند قطع یقین برای افرادی که در موقعیت جسمی و سنی ما هستند؛ راه آبرومندی برای گذران زندگی و تامین معاش خانواده وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز