خبرگزاری کار ایران

با توافق نمایندگان کارگری و کارفرما روی داد؛

اجرای دستورالعمل یکسان مزدی برای کارگران قرارداد مدت موقت بندر امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۰۷۴

با تلاش نمایندگان کارگری، مساعدت و همکاری اداره کار و حسن ظن واحد پتروشیمی بندر امام خمینی قرار است طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد شرکت‌های زیرمجموعه پتروشیمی بندر امام خمینی به اجرا درآید.

به گزارش منابع آگاه ایلنا از بندر امام خمینی، با تلاش نمایندگان کارگری، مساعدت و همکاری اداره کار و حسن ظن واحد پتروشیمی بندر امام خمینی قرار است طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد شرکت‌های زیرمجموعه پتروشیمی بندر امام خمینی به اجرا درآید.

بنا به اظهار این منابع مطلع، از نیمه ماه گذشته مقرر شده است دستورالعمل یکسانی به صورت یک فرمول واحد ازسوی شرکت پتروشیمی بندرامام خمینی به هلدینگ خلیج فارس ابلاغ شود تا آن واحد نیز برای هر ۶ شرکت زیرمجموعه خود دست به تعدیل حقوق و مزایای مزدی آنان بزند.

بنا بر همین گزارش، این مسئله توافق چشمگیری به حساب می‌آید چراکه براساس آن خط بزرگ رفع تبعیض کارگران قرارداد موقت (دریافت‌های نقدی) و اعمال سلیقه برداشته شده و این الگو می‌تواند در خصوص دیگر کارگران با قراردادهای متفاوت نیز به اجرا درآید.

اعتراضات وسیع کارگران قرارداد موقت واحدهای پتروشیمی بندر امام خمینی از اسفندماه سال ۱۳۹۴ تا پایان سال گذشته (اسفند ۹۵)  با در دست داشتن رأی قطعی دادگاه مبنی ملکف ساختن کارفرما بر یکسان‌سازی قراردادهای جاری و آتی کارکنان قراردادی مدت موقت و پرداخت حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های برابر سایر مستخدمان همسان و دارای قرارداد متحدالشکل آغاز شد.

با وجود برابری ردیف‌های شغلی و مدارک تحصیلی کارکنان به دلیل وجود مقررات متنوع شغلی در نحوه محاسبه و میزان پرداخت مزایای مزدی تفاوت‌های فاحشی وجود دارد که میزان ارزش ریالی آنها بعضا به بیش از یک میلیون تومان می‌رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز