خبرگزاری کار ایران

رضایت‌مندی کارگران «ارگ قدیم بم» از کارفرمای جدید

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۴۲۷

پس از سالها چالش کارگری در « پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم »وضعیت این پروژه فرهنگی وکارگران آن از تقریبا پنج ماه قبل با تغییر مدیر اجرایی پروژه رو به بهبودی است.

کارگران امروز دوشنبه (22 خرداد ماه) به ایلنا گفته‌اند که پس از سال‌هاچالش کارگری در « پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم »، وضعیت این پروژه  فرهنگی از تقریبا 5 ماه قبل  با تغییر مدیراجرایی آن رو به بهبودی است و مدعی اند همه مطالبات معوقه آنها پرداخت شده وهیچ حقوق ومزایایی طلب ندارند.

یکی از کارگران شاغل در  پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم با بیان اینکه مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود  اجرای پروژه ارگ بم با کندی انجام شود وحقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر مدیر اجرایی پروژه در ماهه ای پایانی سال 95  چهار ماه از دستمزد وبیمه  معوقه کارگران یکجاپرداخت شده و فعالیت  کارگران در انجام پروژه سرعت گرفته است.

اوهمچنین درباره نحوه برخورد کارفرمای جدید با همکارانش گفت: مدیر یت جدید بر پیشرفت پروژه تاکید دارد ودر عین حال پی گیر  مطالبات کارگران وسایر مزایای قانونی آنها است.

او در ادامه در موردامنیت شغلی کارگران ارگ قدیم بم  گفت: تعاملی که بین  مدیر اجرایی پروژه با کارگران وجود دارد باعث شده کارگران از لحاظ امنیت شغلی احساس خطر نکنند.

به گفته این کارگر، پیش از این  کارگران برای دریافت مطالبات مردی خود هیچ پشتیبانی نداشتند و مرتبا دست به اعتراض صنفی می زدند در عین حال مدیریت پایگاه میراث فرهنگی ارگ به عنوان متولی اصلی پروژه نجات بخشی ارگ قدیم به بهانه کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی  را نداشت در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

گفتنی است پروژه مرمت ارگ قدیم بم مربوط به بازسازی بناهایی است که 12 سال پیش در جریان وقوع زلزله سال 82 ویران شدند و کارگران آن عقیده دارند پیش از این  تاخیرهای که در زمینه پرداخت مطالبات مزدیشان به وجود آمده بود بر کند شدن روند بازسازی تاثیرگذار بوده است.

ارگ تاریخی بم با بیش از 20 هکتار وسعت بزرگ ترین بنای خشت گلی جهان است که حدود 2 هزار و 200 سال قدمت دارد و تا حدود 180 سال قبل عده ای از اهالی بم در آن سکونت داشتند.

مجموعه ارگ بم شامل شهر قدیم ، قلعه ، عمارت پنج طبقه ای حاکم نشین ، سربازخانه ، دو مسجد مربوط به دوره اسلامی و زورخانه است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز