خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران چغندرکار، شوش برای دریافت مزد از دو هفته‌گذشت

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۳۰۸

با گذشت بیش از دو هفته ازفصل برداشت چغندرقند در شهرستان شوش دستمزدهای کارگران فصلی که بر روی این زمین‌ها کار می‌کنند پرداخت نشده است.

منابع ایلنا در شهرستان شوش خبر داده‌اند که با گذشت بیش از دو هفته از خاتمه فصل برداشت  چغندرقند در شهرستان شوش دستمزدهای کارگران  فصلی که بر روی این زمین‌ها کار می‌کنند پرداخت نشده است.

وسعت این زمین‌ها در حدود ۳ هزار کیلومتر است  و بر روی هر هکتار از این زمین‌ها  ۵ کارگر کار می‌کنند که هر کدام از آنها روزانه ۵۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرند. با این حساب ۱۵ هزار کارگر برای دو هفته است که دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند و با توجه به اینکه به غیر از کار کشاورزی کار دیگری در این شهرستان کوچک وجود ندارد شرایط معیشتی مناسبی ندارند.

علاوه بر کارگران فصلی این مزارع کارگرانی دیگری برای حمل و نفل محصولات برداشت شده  با کارفرمایان کار می کردند که تعداد آنها ۸۰۰ نفر برآورد می‌شود که با کامیون محصولات را جا به جا می‌کنند.

پرداخت نشدن دستمزدهای کارگران فصلی مزارع چغندر و حمل و نقل به نامشخص بودن تکلیف خرید  ۵۰ هزار تن جغندر از کشاورزان این شهر توسط کارخانه قند و شکر بیستون کرمانشاه بازمی‌گردد.

برداشت این چغندرها که در فصل پاییز کاشته شده‌اند از ابتدای اردیبهشت آغاز و تا هفته‌های پایانی اردیبهشت ادامه دارد و با توجه به شدت بالای گرمای هوا و آسیبی که از این ناحیه به محصولات وارد می‌شود باید هر چه سریعتر به فروش برسند اما این تعلل در خرید ۵۰ هزار تن محصول، کشاورزان را متضرر ساخته و کارگران را با مشکلات معیشتی عدیده ای مواجه ساخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز