خبرگزاری کار ایران

١٢ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۶۵

تفاهم نامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برگزار شد

به گزارش ایلنا ،تفاهم نامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی برای  بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مهندس میرزایی نماینده مجلس شورای اسلامی و تعدادی از هنرمندان برگزار شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم انعقاد تفاهم نامه مذکور گفت: برای سازمان تامین اجتماعی موجب مباهات است که به برکت امضای این تفاهم نامه ١٢ هزار نفر به جمع خانواده بزرگ تامین اجتماعی می پیوندند. خانواده ای که ٤٢ میلیون بیمه شده از اقشار مختلف را  تحت پوشش دارد.

دکتر نوربخش افزود: هنرمندان به عنوان یکی از ارکان سرمایه اجتماعی، هویت تاریخی و ملی و عامل پیش برنده توسعه کشور محسوب می شوند.

وی ادامه داد: از شروع بیمه شدن هنرمندان و اصحاب هنر و رسانه در مجموع حدود ٢٠ هزار نفر تحت پوشش بودند که عدم پرداخت حق بیمه هنرمندان در زمان ابتدای حضورمان در سازمان تامین اجتماعی به عنوان چالشی ترین موضوع در این سازمان بود که با تدابیری این مسئله حل شد.

دکتر نوربخش اضافه کرد: بیمه هنرمندان و اصحاب هنر و رسانه از نوع مشاغل آزاد است و خدمات مستمری و درمان را دریافت می کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: چون قرار است هنرمندان جدید برای بیمه شدن معاینات پزشکی اولیه انجام دهند به همین منظور برای جلوگیری از تضییع وقت آنان ، مراکز خاص برای آنان در نظر گرفته ایم و همچنین در بیمارستان میلاد خارج از نوبت از خدمات درمانی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: همچنین ٢ شعبه تامین اجتماعی ویژه هنرمندان در تهران برای رسیدگی به امور بیمه ای آنها فعال می شوند.

وی تصریح کرد: مهمترین تولید سازمان تامین اجتماعی تولید امنیت در جامعه است و یکی از نقدها در دولت گذشته در این سازمان این بود که این سازمان به مرکز نا امنی تبدیل شده بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به نمونه هایی ازآسیب های وارده به این سازمان در دولت گذشته پرداخت و گفت: فیلمبرداری مخفی از یکی از مراجعه کنندگان و پخش کردن آن در خانه ملت برای تسویه حساب میان قوه مجریه و دو قوه دیگر از این موارد است.

دکترنوربخش افزود: در این سازمان اقدامی غیراخلاقی و غیرارزشی رخ داد که به یکشنبه سیاه معروف شد و رهبر معظم انقلاب نیز از این موضوع آزرده خاطر شدند.

وی اظهار داشت: ایجاد پروژه بابک زنجانی در این سازمان رخ داد و تفاهم نامه واگذاری ١٣٨ شرکت تامین اجتماعی به یک فرد امضاء شده بود که با حضور دکتر روحانی و تشکیل دولت تدبیر و امید، جلوی این اقدامات گرفته شد.

دکترنوربخش اظهارکرد: در این چهار سال و در دولت یازدهم با خروج از حاشیه ها و ورود به مسایل حرفه ای و فنی  سازمان تامین اجتماعی به مسیر اصلی برگشته است.

وی تصریح کرد: در تمام سال های دولت تدبیر و امید بالاتر از نرخ تورم، مستمری های بازنشستگان این سازمان افزایش یافت.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: با کمال تاسف باید بگویم اکنون برخی، مدعی انضباط در این سازمان هستند.

دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه این مراسم به سئوالات هنرمندان و اصحاب رسانه پاسخ داد.

گفتنی است، هنرمندان شرکت کننده در این مراسم، از توجه دکتر نوربخش به موضوع بیمه اصحاب هنر و رسانه  و ساماندهی این موضوع تقدیر کردند..

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز