خبرگزاری کار ایران

کارگران فولاد الماس؛ 4 ماه مزد و عیدی پرداخت نشده طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۰۶۰

کارگران کارخانه «فولاد الماس» تاکستان در استان قزوین مدعی هستند بابت 4 ماه دستمزد و عیدی سال95 از کارفرمای خود طلبکارند.

این کارگران که تعداد آنها  تا حدود 45 نفر است در توضیح این طلب وصول نشده خود به ایلنا گفتند که مطالبات مزدی آنان مربوط به سه ماهه مهر ،آبان و اسفند 95 به همراه دستمزد فروردین ماه سال جاری می شود . همچنین کارفرما به  دلیل کمبود نقدینگی نیمی از عیدی سال 96 آنان را پرداخت نکرده است.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه فولاد الماس واقع در شهرک صنعتی خرمدشت تاکستان  با یاد آوری اینکه به دلیل کمبود منابع مالی و سایر مشکلات مدیریتی،  چند سال گذشته برای آنها با چالش‌هایی همراه بوده است؛ افزود: کارفرما پیش از تعطیلات نوروز به ما وعده داد که بعد تعطیلات معوقات ما پرداخت می‌شود؛ ولی نه تنها دستمزد را نپرداخت بلکه مابقی عیدی ما هم  واریز نشد.

وی با بیان اینکه سوابق کاری هر یک از کارگران به صورت میانگین به 15 سال می رسد، در عین حال گفت جدا از معوقات مزدی 4 ماه گذشته، سنوات  سالهای 94 و 95  به همراه  حدود 10 ماه حق بیمه کارگران به تعویق افتاده وخبری از پرداخت آن نیست.

وی با تاکید بر پی گیری مسئولان استانی در مورد وضعیت  کارخانه فولاد الماس و کارگرانش گفت: اگر مسئولان  هر چه سریعتر به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند در آینده نزدیک شاهد بهبودی وضعیت کارخانه و کارگرانش خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز