خبرگزاری کار ایران

دیروز رخ داد؛

مرگ 18 معدنچی در چین

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۹۵۲

بر اثر نشت گاز در معدن زغال سنگ «جین لین چیائو» در استان «خونان» در مرکز چین تاکنون 18 معدنچی جان خود را از دست دادند

به گزارش ایلنا، بر اثر نشت گاز در معدن زغال سنگ «جین لین چیائو» در استان «خونان» در مرکز چین تاکنون 18 معدنچی جان خود را از دست دادند.

این حادثه دلخراش دیروز یکشنبه (17 اردیبهشت ماه)  زمانی رخ داد که سرتاسر معدن را نوعی گاز مسموم پر کرده بود.

شین هوا، خبرگزاری رسمی چین امروز (دوشنبه 18 اردیبهشت ماه) اعلام کرد به هنگام وقوع این حادثه 55 معدنچی در معدن مشغول به کار بودند که به غیر از کشته شدگان، سایر معدنچیان بلافاصله توسط ماموران امداد و نجات به بیرون از معدن منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، ماموران پلیس تمامی کسانیکه که در این معدن مسئولیت داشتند را دستگیر کرد و بازرسی ها از آنها آغاز شده است.

شین هوا می نویسد: گازی که در معدن نشت کرده در واقع گاز خطرناکی بود که بیشتر معدنچیان به دلیل خفگی ناشی از آن جان خود را از دست دادند و ماموران پلیس به دنبال این هستند که چگونه این گاز مسموم به داخل معدن را یافته است.

وقوع حوادث در معادن چین به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم از سوی پیمانکاران به امری عادی مبدل شده است.

حوادثی همچون انفجار و ریزش در معادن به دلیل عدم رعایت مسائل و نکات ایمنی از سوی صاحبان آن، سالانه تعداد زیادی از کارگران چینی را به کام مرگ می کشاند؛ معادن چین فقط در سال 2014، 931 قربانی گرفته است.

بر اساس آمار مراکز دولتی چین، تلفات انسانی معادن این کشور در سال 2013، بیش از یک هزار و 300 کشته و مفقود بود که در 600 حادثه فروریختن معدن رخ داده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز