خبرگزاری کار ایران

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی:

تصورات غلط و بی مبنا خدشه به قانون کار وارد می سازد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۴۷۲

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی می گوید قانون کار قانون حمایت از حداقل هاست و نمی توان آن را در جهت خلاف منافع کارگران تغییر داد. محجوب در عین حال تاکید دارد که یک مدیریت سه جانبه گرایانه بر سازمان تامین اجتماعی حاکم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در نشست کارگری کارفرمایی انجمن شرکت های ساختمانی ایران اظهارداشت: قانون کار قانون حمایت  از حداقل هاست و نمی توان آن را در جهت خلاف منافع کارگران تغییر داد.

وی افزود: عده ای تصور می‌کنند که می توان تمام مشکلات اقتصادی کشور را با بر کندن بنیان قانون کار بر طرف کرد اما این تصور غلط و بی مبنایی است که روح سه جانبه گرایی در آن راهی ندارد.

دبیرکل خانه کارگر با تاکید بر اینکه بازپس گیری لایحه اصلاح قانون کار توسط دولت آغاز شده است، گفت: بازپس گیری این لایحه معیوب مطالبه اصلی کارگران کشور است .

وی در ادامه با اشاره به سه جانبه گرایی حاکم بر سازمان تامین  اجتماعی تصریح کرد: یک مدیریت سه جانبه بر سازمان تامین اجتماعی حاکم است و نمی توان آن را به صورت یک جانبه اداره کرد.

وی در ادامه افزود: دولت گذشته با وجود اعتراضاتی که به این لایحه نشان داده شده بود بدون هیچ اصلاحی لایحه را به مجلس بازگرداند. با توجه به اینکه این لایحه همان لایحه قبلی است نظر ما در مجلس نسبت به آن تغییری نکرده است.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: برنامه پنجم توسعه هرگونه اصلاحی در قانون کار را منوط به رعایت سه جانبه گرایی نموده است پس  تا زمانی که این لایحه با همان شکل به مجلس  ارسال شود باز هم آن را به دولت پس خواهیم فرستاد .

در ادامه این جلسه حسن صادقی رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به بحران صندوق های بازنشستگی افزود: در صورتی که استقلال سازمان تامین اجتماعی مورد تعرض قرار گیرد بحران منابع مصارف بر صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی حاکم می شودکه این به زیان بازنشستگان است.

صادقی با بیان اینکه عدم رعایت سه جانبه گرایی و حاکمیت یک جانبه گرایی کارگران کشور را آزرده خاطر می سازد افزود: همواره اصل بر رعایت سه جانبه گرایی است اما منافع عده ای که در بخش های نامولد اقتصاد کشور فعالیت می کنند سعی در به حاشیه راندن سه جانبه گرایی دارد .

در ادامه این جلسه فتح الله بیات رییس اتحادیه کارگران قراردادی پیمانی با بیان اینکه 95 درصد از کارگران دارای قراردادهی موقت یک ماهه ، سه ماهه هستند گفت: قرارداد موقت در کارهای که ماهیت  دائمی دارد ظلم به کارگران است .

بیات تصریح کرد: کارفرمایی که این چنین قراردادی با کارگرش امضاء می کند دلش برای کارگران  نمی سوزد که این باعث گلایه است .

رییس کانون عالی کارفرمایان با بیان اینکه بخش خصوصی کشور در سالهای گذشته تضعیف شده است گفت: تضعیف جایگاه بخش خصوصی به زیان اقتصاد کشور است چراکه بخش خصوصی خون را در شریان های حیاتی اقتصاد کشور را به حرکت در می آورد.

عطاردیان افزود: بخش اصلی اقتصاد کشور هم اکنون تنگنا قرار دارد و باید با اصلاح قوانین به آن جان تازه ای بخشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز