خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا:

مطالبه اصلی کارگران در روز کارگر بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار است

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۹۸۳

دبیر کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: مطالبه اصلی کارگران در روز کارگر بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار است.

حسین حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار کرد: گسترش عدالت، رفاه و توسعه خواسته اصلی کارگران است و این ممکن نمی‌شود مگر با بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار.

عضو شورای اسلامی کار کارخانه کشتیرانی والفجر، افزود: مطالبه اصلی کارگران در روز کارگر بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار است چراکه این لایحه بحران‌ساز سبب گسترش بی‌اخلاقی می‌شود.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه فرصت برای بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار از دست نرفته، متذکر شد: بهترین هدیه به کارگران  گسترش عدالت، رفاه و توسعه است امری که تنها از طریق تقویت امنیت شغلی و بهبود معیشت کارگران امکان‌پذیر می‌شود.

دبیر کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه در لایحه اصلاح قانون کار معیشت کارگران با شرایط اقتصادی کشور گره خورده، گفت: اصلاحیه ماده ۴۱ قانون کار در پی تقویت روحیه ملی‌گرایی کارگران است. به این سبب که افزایش مزد را با شرایط اقتصادی کشور گره زده است.

عضو شورای اسلامی کار کارخانه کشتیرانی والفجر در ادامه با اشاره حذف تبصره‌های ۱، ۳ و ۴  ماده ۷ قانون کار در این لایحه، تصریح کرد: تنها تبصره ۲ لایحه اصلاح قانون کار روی کاغذ باقی مانده است. تبصره ۱ که دولت را برای تعیین حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آن جنبه مستمر دارد مکلف کرده حذف شده که این نشان از‌ آن دارد که طراحان این لایحه در پی تضعیف اراده کارگران در عق قراردادهای کار هستند.

این فعال صنفی کارگری با اشاره به ماده ۲۷ قانون کار و تغییرات صورت گرفته در آن، افزود: در این لایحه نقش نهادهای صنفی در جریان اختلافات روابط کار و فسخ قراردادها، حذف شده است.

وی در ادامه افزود: در چهارم ماه مه سال ۱۸۸۶ و در چهارمین روز اعتصاب و تجمع کارگران آمریکایی در شهر شیکاگو، پلیس به روی آنان آتش گشود که شماری کشته، عده‌ای مجروح و بعداً چهارتن نیز اعدام شدند. کارگران خواستار تعدیل شرایط کار و کاهش ساعات روزانه کار از ده ساعت به ۸ ساعت بودند.

دبیر کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار استان تهران اتفاقات سال ۱۸۸۶ را مربوط به سرکوب مطالبات کارگران دانست و افزود: در صورت بی‌توجهی به خواسته‌های مشروع کارگران احتمال تکرار حوداثی از این دست وجود دارد چراکه علت اصلی این حادثه ناشی از خشم فروخفته کارگران بوده است.

وی افزود: حضرت‌علی (ع) تاکید داشتند اجرای عدالت باعث زنده ماندن  احکام دین می‌شود چراکه ناپاکی و ترسویی نتیجه بی‌عدالتی است از این روست که تاکید داریم بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز