خبرگزاری کار ایران

انتظار ۴ ساله کارگران اشکان چینی برای دریافت مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۷۴۴

با گذشت بیش از چهار سال از تعطیلی کارخانه اشکان چینی هنوز مطالبات کارگران این کارخانه پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا، فعالیت کارخانه «اشکان چینی » در قزوین  یکبار با ۲۰۰ کارگر در سال ۹۲ وبار دیگر مرداد ماه سال  ۹۴ با ۱۵۰ کارگر به دلیل آنچه از سوی کارفرما «مشکلات مالی» خوانده شده‌است، تعطیل  اعلام شد و از آن زمان تاکنون هنوز بخش عمدهای از مطالبات کارگران‌ تعدیل شده این واحد تولیدی پرداخت نشده است.

به نقل از کارگران این کارخانه تولید کننده ظروف چینی گفته می‌شود که  مجموع مطالبات مزد ی وبیمه‌ای ۲۰۰ کارگریکه در سال ۹۲ بیکار شده اندبه بیش از یک میلیارد تومان می رسد و علاوه بر آن ۱۵۰ کارگر دیگری که در فاصله زمانی بازگشایی  کارخانه چینی اشکان تا تعطیلی مجدد آن  در مرداد ماه سال ۹۴ بیکار شده‌اند تا بیش از ۲ میلیارد تومان  می‌رسد.

این کارگر درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالباتشان خود وسایرهمکارانش می‌گویند، بعد از بدقولی کارفرما‌ همه کارگران بیکار شده به صورت مجزا بعد از دریافت ترک کار خود به اداره کار قزوین شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات آنها را داده است اما کارفرما تمکین نکرد و بعد آن پرونده به مراجع قضایی واگذار شده است.

کارگران اشکان چینی در ادامه تصریح کردند:با وجود انکه  در این ۴ سال  کارگران اخراجی طی سه مرحله با دریافت حکم توقیف از مراجع قضایی ، اموال کارخانه را برای فروش به مزایده گزاشته اند اما هر بار  به دلایلی نامعلومی امکان  فروش برای آنها مهیا نشده وآنان هنوز به مطالبات خود نرسیده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز