خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو در جمع زنان کارگر:

اگر روند دولت قبلی ادامه داشت با تورم 60 درصدی روبرو بودیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۵۸۱

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان اینکه در دولت گذشته به خاطر بالا رفتن نرخ تورم شاهد عقب ماندگی مزد کارگران بودیم، گفت: امیدوارم ادامه روند فعلی به شکوفایی اقتصادی منجر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو رئیس فراکسیون کارگی شورای شهر در مراسم بزرگداشت زنان کارگر با بیان اینکه در شهرداری نه آیین نامه سخت و زیان‌آور برای کارگر رعایت می‌شد و نه کارگران اجازه فعالیت تشکل یافته داشتند گفت: قانون کار یکسان مزد یکسان نیز در شهرداری تهران رعایت نمی‌شد و اکنون پس از گذشت چهار سال از آغاز به کار کمیسیون کارگری شورای شهر هنوز هم شهرداری حقوق کارگران را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی در ادامه به مساله اجرایی شدن آیین نامه مشاغل سخت و زیان‌آور در شهرداری پرداخت و گفت: در مورد بانوان بهشت زهرا این مساله بسیار اهمیت دارد که متاسفانه به علت واگذاری‌ها به بخش خصوصی و ارائه نشدن لیست‌های صحیح به تامین اجتماعی با چالش‌های جدی مواجه بود که با پیگیری‌ها تا حدودی حل شده است.

سرخود در ادامه گفت: متاسفانه پرداخت‌های غیرمعمول در برخی حوزه‌ها مانع تحقق عدالت در شهرداری می‌شود که در این زمینه پیگیری‌ها و رایزنی‌ها انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه صحبت به حضور زنان فعال در بازار کار پرداخت و گفت: در سال های گذشته جمعیت زنان در نیروی فعال کار رو به تزاید بوده چرا که زنان به تحصیلات عالیه و ورود به فضای اقتصاد علاقه نشان دادند و در عین حال پاکدستی و رعایت نظم و قانون در زنان به مراتب از مردان بالاتر بوده است.

سرخو با بیان اینکه در دولت قبل شاهد تورم کمرشکن و افزایش ناچیز دستمزدها بودیم، گفت:‌ در دولت تدبیر و امید از سال 93 به بعد به رغم پایین بودن نرخ تورم افزایش دستمزدها به صورت عادلانه و منطقی انجام شده است تلاش شده که اثرات رشد منفی دولت قبل جبران شود.

وی در پایان افزود: اگر همان روند دولت گذشته ادامه می‌یافت امسال با تورم 60 درصدی روبرو بودیم و امیدواریم با ادامه روند عقلانیت و تدبیر به شکوفایی اقتصادی برسیم قدرت چانه‌زنی کارگران افزایش یابد و به دستمزدهای بالاتر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز