خبرگزاری کار ایران

با وجود گذاشت یک ماه از سال جدید؛

معوقات مزدی کارگران شهرداری اهواز هنوز ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۳۳۴

در حدود ۸۰ نفر از کارگر ناحیه ۴ شهرداری اهواز، با وجود پشت سر گذاشتن یک ماه از سال جدید مطالبات مزدی اسفند ۹۵ ، پاداش و عیدی سال ۹۶ خود را دریافت نکرده‌اند و تنها دستمرد فرودین ماه خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، بیش از ۸۰ کارگر ناحیه ۴ شهرداری اهواز، با وجود پشت سر گذاشتن یک ماه از سال جدید هنوز مطالبات مزدی مربوط به اسفند ۹۵ و پاداش و عیدی سال ۹۶ خود را دریافت نکرده‌اند.

تعدادی از این کارگران با اعلام این خبر به ایلنا، گفتند که با وجود اینکه ۴۰ نفر از آنان شکایتی در این خصوص به اداره کار اهواز ارائه کرده‌اند اما در عمل پیمانکار مربوطه تمایلی برای پرداخت مطالبات آنان نشان نمی‌دهد و توپ را به زمین شهردای می‌‌اندازد و شهردای نیز پاسخ مشخصی به کارگران نمی‌دهد.

مطابق تبصره ۱ ماده ۱۳  قانون کار مطالبات کارگر جزء دیون ممتاز بوده و کارفرمایان موظف می‌باشند. بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی از محل‌ مطالبات پیمانکار از محل ضمانت حسن انجام کار، پرداخت نمایند.

این وضعیت در حالی است که بیش از این  ۷۰ نفر از کارگران ناحیه ۴ شهردای شهرداری سال گذشته به دنبال برگزاری یک تجمع صنفی مقابل ساختمان شهرداری با شکایت پیمانکار این مجموعه بازداشت شده بودند.

در آن زمان پیمانکار به کارگران وعده داد بود در صورت اینکه در خصوص پرداخت مطالباتشان شکایت نکنند هر چه سریعتر به حق و حقوق خود می رسند اما این کارگران با بدعهدی پیمانکار مواجه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز