خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اعلام کرد؛

یک میلیون و 550 هزار ریال جریمه روزانه به کارگیری اتباع غیرمجاز است

کد خبر : ۴۸۰۱۸۴

یک میلیون و 550 هزار ریال جریمه روزانه کارفرمایان به ازای کارگیری کارگران خارجی غیرمجاز است

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اعلام کرد: یک میلیون و 550 هزار ریال جریمه روزانه کارفرمایان به ازای کارگیری کارگران خارجی غیرمجاز است.

«محمد تقی آبایی هزاوه» اظهار داشت:  این رقم جریمه برای سال جاری و بنا بر مصوبه شورای عالی کار اعلام شده است و بر اساس قانون هرگونه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: این مبلغ جریمه به استناد بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یک کارگر است.

آبایی هزاوه عنوان کرد: در استان مرکزی تنها سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه مجاز به گرفتن اتباع خارجی مجاز برای کار هستند و در سایر شهرستان ها ممنوع است.

بر اساس آخرین آمار موجود 20 هزار اتباع افغان غیرمجاز در استان مرکزی اقامت دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز