خبرگزاری کار ایران

نگرانی 700 کارگر لوله گستر اسفراین از تبعات خصوصی سازی

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۳۰۹

به دنبال مطرح شدن موضوع واگذاری کارخانه لوله گستر اسفراین به بخش خصوصی ، رئیس شورای اسلامی کار این کارخانه نسبت به تهدید معیشت و امنیت شغلی 700 کارگر این کارخانه هشدار داد.

«عباس طالبی» رئیس شورای اسلامی کار شرکت لوله گستر اسفراین در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد سومین مرحله مزایده واگذاری این کارخانه را در 28 فرودین برگزار کند که همین موضوع موجب نگرانی 700 کارگر این کارخانه شده است.

وی با اشاره به سرنوشت کارخانه‌هایی که در سال‌های گذشته خصوصی شده‌اند، افزود: حامیان خصوصی سازی اینگونه وانمود می‌کنند که خصوصی سازی کارخانه‌ها موجب رونق تولید و افزایش روند اشتغالزایی می‌شود؛ اما کدام عقل سلیم  با مشاهده به گل نشستن کشتی خصوصی سازی می‌پذیرد که روند خصوصی سازی به درستی هدایت شده است.

این فعال صنفی کارگری با اشاره به اصل 44 قانون اساسی افزود: از قرار معلوم سازمان خصوصی سازی این برنامه را در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، سیاست های کلان خصوصی سازی دولت و استفاده از توان شرکت های داخلی به اجرا گذاشته است، اما کارگرانی که در این واحد تولیدی مشغول کارند از بیم به خطر افتادن امنیت شغلی خود نسبت به اجرایی شدن این تصمیم معترضند.

مسئول نهاد صنفی کارگران کارخانه لوله گستر اسفراین  با اشاره به مخالفت‌های صورت گرفته در سطح استان خراسان شمالی، با خصوصی سازی این کارخانه، تصریح کرد: علاوه بر مخالفت مقام های این استان، اعضای کانون شوراهای اسلامی کار این استان هم با خصوصی سازی این واحد صنعتی مخالفند.

وی افزود: کارگری استان خراسان شمالی از جمله کارگران لوله گستر اسفراین از دولت می‌خواهند  تا به‌ جای واگذاری چنین صنایع استراتژیک و مهم که توان تامین نیازهای شرکتهای نفتی را دارند از  برای حل مشکلات آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز