خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری مطرح کرد؛

نگرانی کارگران از روند جدید بلاتکلیفی در ارتباط با اصلاحیه قانون کار

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۱۲۰

حسین اکبری می‌گوید: گرچه علی القاعده رد شدن لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس باید منجر به از دستور کار خارج شدن کامل آن شود، اما کارگران با توجه به تجربیات گذشته هنوز نگرانند.

حسین اکبری از فعالان مستقل کارگری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با رد شدن لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: علی القاعده  رد کلیات این لایحه در کمیسیون تخصصی و طرح آن در صحن مجلس، باید منجر به خروج دایم این لایحه از دستور کار شود! اما کارگران براساس تجربیات خود از چگونگی برخورد دولت و وزارت کار، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی آن در ارتباط با این لایحه طی سال های ۱۳۹۰ تا کنون، به شدت نگران شکل گیری روند جدیدی از بلاتکلیفی این لایحه در کریدور مجلس شورای اسلامی هستند.

وی در ارتباط با ریشه‌های این نگرانی اظهار داشت: کارگران بیمناکند که تعیین تکلیف لایحه ضد کارگری به اصطلاح"اصلاح قانون کار " دستمایه سیاسی برای گرم شدن تنور انتخابات برای هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری آینده گردد و پس از طی برگزاری انتخابات بازهم سایه سنگین تشویش و نگرانی ناشی از تصویب آن بر زندگی کارگران برقرار بماند.

اکبری با بیان این که مقامات دولتی وزارت کار بارها در مقابل اعتراضات کارگری، وعده باز پس گیری لایحه ضد کارگری به اصطلاح "اصلاح قانون کار"را داده بودند؛ ادامه داد: این وعده ها تا کنون نتایجی به بار نیاورده‌است. این تاخیر در اجرای توافقات بین نمایندگان کارگران با وزیر و کارگزاران وزارت خانه مربوطه موجب بی اعتمادی کارگران به دولت یازدهم گردیده‌است.

این فعال کارگری افزود: سیاسی کاری‌های برخی تشکل ها و افراد، شائبه فرصت سوزی عمدی برای کاهش اعتراضات علیه لایحه را به ذهن متبادر می‌کند؛ به این ترتیب بیم آن می‌رود که این اقدامات موجب ایجاد فرصت برای سرمایه داری ایران و نمایندگان آن در مجلس شورای اسلامی، هیات دولت، اتاق بازرگانی و کانون‌های صنفی کارفرمایی گردد تادوباره با تمام نیرو برای تصویب این لایحه ضدکارگریِ مخالف قانون اساسی و مقاوله نامه های بین المللی به میدان آیند و باز هم کارگران نگران آینده نامعلوم خود و شاهد هرچه بیشتر از دست رفتن حقوق کار حمایتی شوند.

وی در پایان گفت: این‌ها بخشی از نگرانی کارگران از وضعیت کنونی است؛ آنچنان که حس خوب ناشی از شنیدن خبر ردکلیات این لایحه از سوی کمسیون اجتماعی، بلافاصله جای خود را به پرسش های بسیاری می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز