خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت یک‌سال از انحلال موسسه ثامن الحجج؛

معطلی کارکنان بیکار شده ثامن الحجج برای سنوات ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۵۰۹

با گذشت بیش از یک سال از اخراج حدود ۲۷۰۰ نفر از کارکنان «موسسه ثامن الحجج»،تعداد زیادی از این پرسنل مدعی اند هنوز موفق به دریافت سنوات خدمت خود نشده اند.

شماری از کارکنان بیکار شده این موسسه مالی اعتباری در تماس با ایلنا گفتند:  از دی ماه سال ۹۴ حدود ۲۷۰۰ نفر  که در ۴۷۰ شعبه موسسه ثامن الحجج در سراسرکشور مشغول کار بودند، با انحلال این موسسه  مالی اعتباری از سوی بانک مرکزی با همراهی شورای ‌عالی پول اعتبار و قوه  قضائیه به مروربیکار شده اند.

به گفته  آنان با وجود آنکه از آن تاریخ تا کنون کارکنان بیکار شده پی‌گیر مطالبات معوقه وبازگشت بکار خود  هستند،اما  تعداد زیادی از آنان موفق به دریافت سنوات خدمت نشده و همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

طبق اظهارات کارگران بیکار شده این موسسه مالی اعتباری ، هر کدام از همکاران اخراج شده دست کم ۸ میلیون وحداکثر ۳۰ میلیون  تومان از بابت سنوات پایان کار خود طلب دارند. این در حالیست که تعداد کمی از پرسنل که موفق به دریافت  سنوات خود شده اند از میزان حداقلی  آن رضایت ندارند.

این پرسنل  همچنین مدعی شدند به صورت میانگین  سابقه هر کدام از کارگران اخراجی  ۴تا ۱۲ سال است.

آنها در ادامه در مورد سرنوشت خود و دیگر همکاران تعدیل شده گفتند: با وجود ادامه بلاتکلیفی کارکنان موسسه ثامن الحجج برای بازگشت بکاردر سال جدید، هنوز فرصت دریافت مقرری بیمه بیکاری برای  نیمی از کارگران وکارکنان بیکار شده موسسه ثامن الحجج در اداره کار شهرستان محل خدمتشان فراهم نشده و همین مسئله آنها را در موقعیت سخت بدی مالی  قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز