خبرگزاری کار ایران

/تکرار/ یک فعال صنفی کارگری:

امیدوارم سال ۹۶ سال اتحاد کارگران باشد

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۷۵۶

حسین حبیبی با بیان این که هنوز مطالبات کلیدی کارگران برآورده نشده، می گوید: امیدوارم سال ۹۶ کارگران بتوانند به خواسته های اصلی و محوری خود دست پیدا کنند.

حسین حبیبی (بازرس کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با ایلنا با بیان این که هنوز کارگران ایران نتواسته اند به اصلی ترین مطالبات خود برسند، گفت: امیدوارم حرکت کارگران در سال ۹۶، حرکتی مثبت و رو به جلو باشد.

وی در ادامه به تشریح مطالبات کلیدی کارگران پرداخت و گفت: لایحه اصلاح قانون کار باید از مجلس عودت شود واگر اصلاحی قرار است صورت گیرد، باید این اصلاح با هدف گسترش چتر حمایتی آن از نیروی کار باشد و بایستی این لایحه قبل از انتخابات ریاست جمهوری برگردد؛ آنهم در فروردین.

حبیبی در ادامه گفت:   گسترش  مناطق آزاد تجاری وصنعتی باید متوقف شود چون خیانتی بزرگ به ملت ایران خصوصا کارگران است که از چتر حمایتی قانون اساسی وکار خارج می شوند؛ در حالیکه مناطق آزاد با هدف معافیت های مالیاتی وعوارض گمرکی در کشورهای سوسیالیستی شکل گرفته بود تا منافع  ونتایج حاصله از سرمایه گذاری از مناطق آزاد به سرزمین اصلی منتقل شود نه اینکه کارگران آن از حمایت‌های انسانی و قانونی محروم شوند.

وی حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی را مطالبه دیگر کارگران دانست و گفت: استقلا ل سازمان تامین اجتماعی چه در حوزه در مان و چه در سایر بخش‌ها باید حفظ شده و ادغام آن در بیمه سلامت منتفی شود؛ چون سازمان تامین اجتماعی بیت امال نیست حق الناس است.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران افزود: وضعیت کارگران پیمانکاری به طور عام و بیش از بیست هزار کارگر شرکت مخابرات به طور خاص،  به منظور برخورداری از حمایت قانون کار باید نهادینه شود و رای کاملا سیاسی هیات عمومی دیوان عدالت اداری باید ابطال شود.

وی ادامه داد: قراردادهای کار بایستی سامان دهی شود و مولفه‌های کار شایسته مانند آزادی در عقد قرارداد کار، امنیت شغلی ومالی و  برابری در برخورداری از شرایط کار و روابط کار مساوی باید تامین شود.

حبیبی در پایان تصریح کرد: امیدوارم سال ۹۶ سال اتحاد وهمدلی کارگران  و حق داشتن تشکلات کارگری آزاد ومستقل بدون دخالت دولت وکارفرما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز