خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور ووزیر کار انجام شد؛

کارخانه لاستیک بارز کردستان با ظرفیت اشتغال هزار نفر افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۴۳۹

کارخانه لاستیک بارز کردستان با ظرفیت اشتغال هزار نفر به صورت مستقیم روز گذشته توسط رئیس جمهور ووزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، رئیس جمهور ووزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی روز گذشته (5فروردین ماه)در سفر به استان کردستان، ضمن افتتاح مجتمع لاستیک بارز کردستان از خط تولید و بخش ‌های مختلف این مجتمع دیدن کردند.

 محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت  در تشریح روند احدات این واحد تولیدی به گفته است :برای این طرح بیش از 93 میلیون یورو ارز تخصیص داده شده است و از سال 90 عملیات اجرایی این کارخانه آغاز شده است.

وی افزود: مساحت زمین این کارخانه  44 هکتار بوده که 65 هزار مترمربع آن به احداث 7 سالن تولید و انبار اختصاص یافته است.

وی به راه اندازی قسمت پخت این کارخانه اشاره کرد و افزود: مجتمع بارز کردستان با شش هزار و 270 میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری احداث شده و برای هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد کرده است.

به گفته وی ، قسمت پخت کارخانه لاستیک بارز کُردستان در راستای کمک به کارخانه تایر کرمان راه‌اندازی شده است که  هم اکنون گرین تایرهای کارخانه کرمان در این قسمت پخت می‌شود.

نعمت زاده  میزان تولید این کارخانه را در طول سال 42 هزار تن برابر با شش میلیون حلقه تایر عنوان کرد و گفت: در طول روز 18هزار لاستیک برای ماشین های سبک در این کارخانه تولید می‌شود.

در این مجتمع انواع تایرهای رادیال سواری و وانت با ظرفیت ۴۴ هزار تن در سال (۶ میلیون حلقه تایر) تولید خواهد شد

کارخانه لاستیک بارز کردستان بعد از پتروشیمی کردستان دومین واحد تولیدی بزرگ استان است که با 627 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ارزی به بهره برداری رسید.

این واحد بزرگ صنعتی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به کردستان بود که با تلاش و همت سرمایه گذاران و حمایت و تسهیل گری مسئولان دولت تدبیر و امید در استان، آماده بهره برداری شد.

نعمت زاده میزان سرمایه ثابت برای این طرح را 5 هزار و 660 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دستگاههای تولیدی با ابعاد بزرگ این کارخانه از خارج کشور به استان وارد شده است.

این طرح سال 88  در استان کلنگ زنی شد و در سال 89 کارهای اولیه آن انجام گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز