خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر استان تهران:

توجه خانه کارگر به مناسبت‌های صنفی دلیل حفظ حداقل حقوق کارگر

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۲۰۵

به گفته دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان تهران، حساسیت تشکیلات خانه کارگر ایران نسبت به امور صنفی کارگران باعث باقیماندن حداقل‌حمایت‌های اجتماعی موجود از کارگران شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل حق پرستی دبیر اجرایی خانه کارگر تهران با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره خانه کارگر تهران می‌گوید : این کنگره به عنوان آخرین نشست کنگره‌های استانی و منطقه‌ای خانه کارگر در سال 95 به منظور انتخاب نمایندگان اعضا در هشتمین کنگره سراسری خانه کارگر در اردیبهشت 96 برگزار می‌شود.

اسماعیل حق پرستی افزود: با استناد به آیین نامه انتخابات کنگره سراسری به ازای هر 10 هزار عضو یک نماینده برگزیده می‌شود که با توجه به مجامع انختاباتی اتحادیه زیر مجموعه طی دهه فجر در حال حاضر با انتخاب 9 نفر عضو اصلی در نشست امروز جمع 28 نفری منتخبین تهرانی تکمیل خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تهران با بیان اینکه این واحد تشکیلاتی با 281 هزار و 377 عضو یکی از واحدهای پیشرو تشکیلات سراسری خانه کارگر در ارائه خدمات به خانواده‌های کارگری است، افزود: با توجه به تعداد اختلافات حوزه روابط کار، مشاوره حقوقی به اعضا در کانون توجه قرار گرفته و خدمات مشاوره متنوع از برنامه‌های آتی این تشکیلات می‌باشد.

وی در ادا مه با بیان اینکه خانه کارگر تهران در راستای هم‌افزایی سازمان میان تشکل‌های کارگری و سازمان تامین اجتماعی اقدام به ارائه 77 هزار کارت رایگان رایتل به اعضای خود کرده افزود: این بدان منظور انجام شده است تا از سبد هزینه‌های خانوارهای کارگری سهمی کاسته شود. همچنین خانه کارگر تهران با برگزاری برنامه‌ها و مراسم صنفی از جمله راهپیمایی جهانی کارگر با سه نوبت تجمع ا عتراضی مقابل مجلس شورای اسلامی از اقدامات موفقیت‌آمیز تشکیلات خانه کارگر بوده است.

وی افزود: این اقدامات باعث حفظ استقلال این مجموعه و یکپارچگی سازمان تامین اجتماعی شده و مانع از کاهش حداقل های حمایتی کارگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز