خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد؛

اختصاص 34 هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

کد خبر : ۴۶۵۳۳۹

34 هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشور در سال 96 اختصاص یافته است

به گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که 34 هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشور در سال 96 اختصاص یافته است.

«غلامرضا تاجگردون» در گفتگوی زنده تلویزیونی که از شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، اظهار داشت: این اعتبار برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان درباره رساندن اختلاف حقوق بازنشستگان به حداکثر 15 درصد با همتراز شاغل خود تخصیص یافته است.

 وی ابراز داشت که بر اساس طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی اختلاف حقوق افراد همتراز حداکثر 10 درصد تعیین شده بود که با مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل بار مالی به 15درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده و با توجه خاص دولت به این مساله طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان از فرودین سال 1396 اجرایی خواهد شد.

از سال 1380 تاکنون سه بار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تصمیم گیری اما عملیاتی نشد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد که با توجه به اینکه اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان براساس برآوردهای کارشناسی 130 تا 140 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، ابراز داشت این طرح در یک برنامه پنج ساله اجرا می شود و اولویت با بازنشستگانی است که از کمترین حقوق و مزایا برخوردار هستند.

تاجگردون افزود: بیش از 2 میلیون و 200 هزار بازنشسته در کشور وجود دارد که حقوق یک میلیون و 600 هزار نفر از آنها زیر 20 میلیون ریال است.

وی بیان کرد: افرادی که کمتر از 20 میلیون ریال تاکنون دریافتی داشته اند حقوق آنان در سال 96 افزایش می یابد. 

تاجگردون گفت:براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داده که در صورت کم بودن اعتبار سال 1396 از محل جدول های هفت و هشت برای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای این طرح گامی بلند به سوی عدالت اجتماعی و حمایت از نیروی هایی است که سال ها به ایران اسلامی خدمت کرده اند.

 

کارشناسان معتقدند که حقوق بازنشستگان از سال 1388 تاکنون متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته و این امر سبب کاهش قدرت خرید بازنشستگان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز