خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران آلومینیوم المهدی به اخراج 40 نفر از همکارانشان

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۶۸۶

صبح امروز بیش از 300 کارگر کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزآل در اعتراض به اخراج 40 نفراز همکاران‌شان تولید را متوقف کرده و در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض آلومینیوم المهدی در تماس با ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی قصد دارند تا در چندین مرحله کارگران خود را تعدیل کنند که اول اسفند ماه با اخراج 40 کارگر، مرحله نخست اخراج کارگران آغاز شده است.

او با بیان اینکه سوابق فعالیت بعضی از کارگران بیکار شده به 15 سال می‌رسد، اظهار کرد: در مجموع این کارخانه بیش از  2 هزار و 400 کارگر دارد که علاوه بر آنکه فاقد امنیت شغلی اند کارفرمای بخش خصوصی کارخانه در پرداخت مطالبات آنان بی توجهی می‌کند.

به گفته این کارگر، افراد حاضر در تجمع امروز از کارگران شیفت صبح کارخانه آلومینیوم المهدی هستند که به حمایت از 40 کارگر اخراجی دست از کار کشیده و با متوقف کردن تولید خواستار بازگشت بکار همکارانشان شده‌اند.

این کارگر در ادامه اظهار داشت: کارگران نگران‌اند که روند اخراج کارگران ادامه پیدا کند و شاهد اخراج سایر کارگران قراردادی در هفته‌های آینده باشیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه بخش دیگری از مشکلاتمان مربوط به حذف برخی از مزایای مربوط به حق افزایش تولید کارگران است که از بدو تاسیس این مجتمع به آنان پرداخت می شده است، افزود: همچنین  مشخص نبودن وضعیت دارایی های  صندوق  قرض الحسنه  کارگران بعد از خصوص سازی این کارخانه از دیگر موارد اعتراض امروز کارگران بود که تاکنون نسبت به آن بی توجه‌ای شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز