خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در استان خوزستان:

ریزگردها سلامتی کارگران خوزستان را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۸۰۷

یک فعال کارگری در استان خوزستان از تهدید سلامت کارگران خوزستانی بدلیل وجود پدیده ریزگرد‌ها و سایر مواد آلوده کننده زیست محیطی انتقاد کرد.

«مصطفی نظری»، عضو کانون شورای اسلامی کار شهرهای آبادان، بندر امام و اروند رود با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: آلودگی های حاصل از پدیده ریز گردها که در سالهای اخیر استان خوزستان بویژه شهرهای اهواز، آبادان را درگیر خود کرده است  به حدی رسیده است که عموم مردم بویژه کارگران به بسیاری از بیماری های ناشناخته پوستی و ریوی مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر آلودگی هوا، منابع زیر زمینی آب آشامیدنی خوزستان به شدت آلوده به مواد نفتی وشیمیایی است، افزود: وجود پدیده ریز گرد‌ها در بسیاری از شهر‌های استان خوزستان‌ همانند اهواز و آبادان به تهدیدی برای سلامت مردم تبدیل شده است.

به گفته وی، این شرایط برای ساکنان استان خوزستان که اکثریت آنان کارگران شاغل در واحد های پتروشیمی و پالایشگاهی هستند بسیار نگران کننده و هزینه بر شده است.

نظری مدعی شد: افزایش هزینه‌ای درمان درخانوارهای کم در آمد به حدی رسیده است که شرایط تامین مایحتاج روزمره زندگی را بر آنان سخت کرده است.

این فعال کارگری در این خصوص اضافه کرد: به گفته پزشکان متخصص، بیماری‌های قلبی و عروقی، امراض انسدادی مزمن ریه، آسم و آلرژی، افسردگی و اضطراب از دیگر بیماریهای گریبانگیر مردم این مناطق است.

وی با بیان اینکه کارگران هیچ نقشی در ایجاد آلودگی و یا ابتلا به عوارض آن ندارند در خاتمه اظهار کرد: به طورمتوسط هر خانوار کارگری ماهانه بخش قابل توجه ای از در آمد خود را هزینه درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی هوایی می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز