خبرگزاری کار ایران

تبدیل وضعیت 470 تن از کارگران قراردادی شهرداری‌ شوشتر به پیمانی

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۴۴۳

از ابتدای شهریور ماه سال جاری حدود 470 تن از کارگران شهرداری شوشتر با تصویب شورای شهر از قرار دادمستقیم به پیمانی تبدیل وضعیت شده اند.

منابع  کارگری در شهرداری شوشتر با اعلام این خبر به ایلنا  گفتند:ازشهریورماه سال جاری  تا هم اکنون حدود 470 تن از کارگران شهرداری شوشتر که در بخش های موتوری ، حراست ، تنطیف وحمل زباله مشغول کارند با تصویب شورای اسلامی این شهر ،از قرار داد مستقیم  به پیمانکاری تبدیل وضعیت شده اند که این موضوع باعث نگرانی آنان شده است.

طبق ادعای کارگران، شهرداری شوشتر در ابتدا قرار داد کار کارگران بخش جمع آوری زباله وتنطیف را به پیمانی تبدیل کرد واز آن به بعد بصورت جدی تلاش کرد تا به هر طریق ممکن قرارداد کاری باقیمانده کارگران قرار دادی  را به وضعیت پیمانی تبدیل کند که در نهایت اول بهمن ماه بجز تعداد کمی مسئولیت همه کارگران به چند پیمانکار سپرده شد.

به گفته آنان، شهرداری شوشتر برای تبدیل وضعیت قرارداد کار کارگران قراردادی آنان را تحت فشار قرار داده و هیچ توجه های به نارضایتی کارگران که منجر به چند تجمع در مقابل ساختمان شهرداری وشورای شهر شد، نکردند.

همچنین از سوی کارگران شهرداری شوشترگفته می‌شود اصرار شهرداری وشورای شهر شوشتر برای تبدیل وضعیت قرارداد باقیمانده کارگران قرار دادی  صرفا بخاطر تامین امنیت شغلی وبالا بردن افزایش در آمد کارگران صورت گرفته است.

به گفته آنان ،این ادعا در حالی مطرح است که شهرداری شوشتر به فکر سودی است که بابت و اگذاری این نیرو‌ها از شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری دریافت می‌کند و وضعیت کارگرانی که با حداقل دستمزد سال‌ها به عنوان نیروی شرکتی باقی می‌مانند را در نظر نمی‌گیرد در حالیکه شهرداری به این نیرو‌ها احتیاج دارد و باید از آنها حمایت کند.

 کارگر شهرداری شوشتر در خاتمه تصریح کردند، جدا از ناثباتی شغلی که هم اکنون با حضور شرکت های واسطه ای نیروی انسانی با آن مواجه ایم دست کم بابت سه ماه معوقات مزدی از شهرداری طلبکاریم که از مدتها قبل به تاخیر افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز