خبرگزاری کار ایران

70کارگر نخ البرز تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۸۴۸

70 کارگر شاغل در واحد تولید نخ البرز واقع در شهر صنعتی البرز قزوین با اتمام قرار داد کار تعدیل شده‌اند.

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولیدی با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: به دنبال توقف بخشی از فعالیت کارخانه نخ البرز در ماه گذشته، حدود 70 نفر از  مجموع 350 کارگر شاغل در این واحد صنعتی پس از خاتمه قرارداد کار بیکار شدند.

از قرار معلوم این کارگران که در ابتدای دی ماه سال جاری تعدیل شده‌اند اما هنوز بابت دو ماه مزد معوقه از کارفرمای طلبکار هستند.

منابع ایلنا با یادآوری این نکته که کارگران شاغل در کارخانه نخ البرز نیز طلب مشابهی از کارفرمای خود دارند، می‌گویند دلیل تعدیل کاهش فروش محصولات این کارخانه بوده است.

به گفته کارگران نخ البرز سال گذشته میزان تولیدات این واحد خیلی خوب بوده اما سال جاری  به دلیل نوسان  قیمت ارز  در خرید مواد اولیه تولید میزان تولیدات به یکباره کاهش یافته است.

بنا برادعای این کارگران اخراجی، پیش از این در این واحد تولیدی حدود 1200کارگر رسمی وقرار دادی کار می‌کردند که طی سالهای گذشته به مرور با استفاده از قانون مشاغل سخت وزیان آور باز نشسته شده‌اند.

این منابع با اشاره به سوابق‌ کم اشتغال کارگران تعدیل‌ شده، می‌افزایند: هم اکنون در این کارخانه 35 کارگر رسمی و 325 کارگر قرار داد موقت مشغول کارند که این موضوع باعث شده تا جدا از معوقات مزدی نگران امنیت شغلی  وپرداخت مطالبات پایان سال خود باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز