خبرگزاری کار ایران

اخذ تعهدنامه از کارگران شهرداری شوشتر برای توقف اعتراضات

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۳۲۲

در جریان اعتراضات کارگران شهرداری شوشتر در روزهای پنجم وششم بهمن ماه، روز گذشته شهرداری شوشتر گروهی از کارگران را برای دادن تعهدنامه به کمیته انظباتی احضار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ منابع کارگری ایلنا در شهرداری شوشتر با اعلام این خبر گفتند: پس از اعتراض صنفی کارگران شهرداری شوشتر در واکنش به تبدیل وضعیت قراردادهای خود به پیمانی در روزهای پنجم وششم بهمن ماه، در جریان این اعتصاب کارگری روز گذشته؛ شهرداری شوشتر گروهی از کارگران را برای دادن تعهدنامه به کمیته انظباتی احضار کرد.

یکی از کارگران شهرداری شوشتر در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: روز گذشته شهرداری شوشتر در اقدامی تامل‌برانگیز  برای جلوگیری از اعتراضات احتمالی کارگران با تشکیل کمیته انظباتی از حدود 40 تا 50 نفر از کارگران خدماتی و فضای سبز تعهدنامه کتبی گرفته است.

به ادعای وی؛ درعین حال کارفرما  به بهانه جلوگیری از اعتراضات احتمالی تهدید کرد؛ درصورت بروز هرگونه اعتراض، کارگرانی که از آنها تعهدنامه اخذ کرده را سریعا اخراج خواهد کرد.

او با بیان اینکه این اقدام شهرداری شوشتر درحالی روز گذشته انجام شد که اعتراضات کارگران در روزهای پنجم وششم بهمن ماه در جریان بکارگیری دوباره شهرداری از  پیمانکاران صورت گرفته بود؛ در ادامه  گفت: این اجتماعات که صرفا به خاطر نگرانی کارگران از تهدید امنیت شغلی آنان برگزار شده بود تا امروز موثر واقع نشده و شهرداری بدون توجه به کارگران مسئولیت بخش‌های مختلف زیرمجموعه خود را به  پیمانکاران مختلف واگذارکرده است.

این کارگر در ادامه می‌گوید: علارغم موارد ذکر شده؛ کارگران شاغل در شهرداری هم‌اکنون  سه ماه حقوقشان را دریافت نکرده‌اند و بیمه تامین اجتماعی آنان نیز دچار مشکلاتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز