خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران هپکو یک‌ماهه شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۴۵۶

اعتراض جمعی کارگران «هپکو اراک» که از 18 دی ماه در واکنش به خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی آغاز شده بود، امروز نیز ادامه دارد.

منابع خبری ایلنا در کارخانه هپکو در اراک می‌گویند که دلیل برپایی این اعتراض یکماهه؛ بی‌‌فاوتی کارفرمای کارخانه در قبال پرداخت مطالبات کارگران است.

به ادعای این کارگران، مشکلات کارخانه هپکو اراک زمانی آغاز شد که این واحد صنعتی از سال 86 به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان تاکنون با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم و طی این مدت به دلیل بی‌توجهی مسئولان نه تنها وعده‌های هنوز بی‌عمل مانده است که هر روز بر فشار مشکلات افزوده می‌شود.

طبق اظهارات کارگران هپکو در جریان اعتراض امروز آنها، چند نفر از مسئولان استانی که درعین حال از اعضای شورای تامین استان هستند وارد کارخانه شده و هم‌اکنون پیرو مشکلات این واحد صنعتی با کارگران صحبت می‌کنند.

معترضان که درحال حاضر امیدوارند در جلسه مذکور حداقل به بخشی از مطالبات خود برسند، در ادامه درباره تجمع روز گذشته کارگران افزود: روز گذشته (17بهمن ماه) برای چندمین بار مسیر کارخانه تا میدان شهدای اراک را راهپیمایی کردیم و پس از استقرار در میدان شهدا برای نشان داده شدن اعتراضات صنفی خود گروهی از کارگران چادر برپا کردند.

به گفته کارگران این کارخانه، مشکلات کارخانه ماشین‌سازی هپکو زمانی آغاز شد که این واحد صنعتی از سال 86 به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان تاکنون با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم و طی این مدت به دلیل بی‌توجهی مسئولان نه تنها وعده‌های هنوز بی‌عمل مانده است که هر روز بر فشار مشکلات افزوده می‌شود.

طبق اظهارات معترضان درحالی این مشکلات ادامه دارد که کارگران این شرکت بار‌ها در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان در پرداخت حقوق و معوقاتشان مقابل نهاد‌های مختلف دولتی در استان مرکزی وحتی پایتخت تجمع کرده‌اند.

کارگران تصریح کرده‌اند در چند اجتماعی که کارگران مقابل ساختمان استانداری استان مرکزی انجام داده‌اند مسئولان استانی وعده پرداخت مطالبات معوقه ما را به همراه تعیین تکلیف سهامداران کارخانه را داده بودند که متاسفانه تا به امروز عملی نشده و کارگران همچنان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز