خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد؛

مشکلات کولبران باید ریشه‌ای حل شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۹۵۲

معاون استاندار کردستان می‌گوید: مشکلات کولبران مناطق مرزی استان باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

به گزارش ایلنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اعلام کرد: مشکلات کولبران مناطق مرزی استان باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

«علیرضا آشناگر» روز شنبه در مراسم معارفه فرماندار شهرستان دیواندره افزود: همه باید بدانند که کولبری زاییده فقر و توسعه نیافتگی است و باید با در پیش گرفتن تدابیر و راهکارهای لازم روز به روز از آسیب‌های آن کم کرد.

وی با یادآوری حادثه تلخ و دردناک پیش آمده برای کولبران سردشتی با ابراز همدردی با خانواده های قربانیان گفت: ما هم اکنون در استان کردستان دارای پنج معبر مرزی در شهرستانه‌ای بانه، مریوان و سروآباد هستیم که دولت برای تسهیل در فعالیت کولبران تدابیری اندیشیده است.

آشناگر با بیان اینکه این امکان را نظام برای افزایش درآمد و امرار معاش مرزنشینان در نظر گرفته افزود: بنابر مجوزهای صادر شده کولبران در زمان مشخص، کالاهایی را وارد و در سطح استان به فروش برسانند.

وی با اشاره به اینکه عموما مرزنشینان دارای سطح درآمدی پایین و از اقشار ضعیف جامعه هستند گفت: بنابر آمار موجود تعداد 17 هزار و 341 خانوار معدل 50 هزار نفر ساکن در مناطق مرزی هستند و در این مناطق حدود 24 درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد هستند که این نشان از بنیه ضعیف مالی این افراد دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه پایان یافتن کولبری در این مناطق را وارد شدن صنعت و ایجاد اشتغال مولد و پایدار بوده اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای حل این مسئله راهکارهای گوناگونی را مدنظر دارد که مهمترین آنها اراده به ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان است.

این مقام مسئول به کاربردن لفظ قاچاقچی به جای کولبر از جانب برخی اشخاص را نادرست دانست و ادامه داد: حتی باید به جای کلمه کولبر از پیله‌ور یا بازرگان استفاده کرد چرا که قانون به آنها حق داده است که جنسی را از آن سوی مرز خریداری و به داخل کشور وارد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز