خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از یک فعال صنفی پرستاران؛

خود را با پزشکان مقایسه نکنید، با آتشنشانها مقایسه کنید!

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۸۷۰

مسعود مجرد، فعال صنفی پرستاران در یادداشت پیش رو به مساله تضاد طبقاتی و پایین بودن سطح معیشتی اقشار خدوم جامعه می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، مسعود مجرد،  فعال صنفی پرستاران در یادداشت پیش‌رو با انتقاد از وجود تفاوت فاحش سطح دریافتی‌ها، از وجود تبعیضات آشکار در نظام پرداختی کشور انتقاد می‌کند.

برادر عزیزم آتش نشان ایثار گر حق الکشف ماهیانه شما چقدر است؟!

سوالی ذهن بنده را درگیر کرده است مدتی پیش جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی در برنامه «ثریا» از حقوق و کارانه دریافتی پزشکان محترم به عنوان «حق‌الکشف» یاد کردند و حقوق و دریافتی‌های نجومی برخی از پزشکان محترم را کاملا طبیعی میدانستند. حال سوال این است که آیا حق الکشف ماهیانه پرسنل آتش نشانی چقدر باید باشد؟ برادر عزیزم آتش نشان ایثار گر حق‌الکشف ماهیانه شما چقدر است؟!

به برکت فضای مجازی فیش حقوقی یک آتش نشان را مشاهده کردم که مبلغ حق الکشف دو میلیون و یکصد هزار تومان بود!!!

جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی ضمن تشکر از ابراز همدردی جنابعالی و حضور فعال در تمامی صحنه‌های اینچنینی، حال که قدم رنجه فرموده بودید و در محل حادثه پلاسکو حضور داشتید کاش با یکی از عزیزان آتشنشانی صحبت می‌فرمودید و میزان حق‌الکشف این پرسنل خدوم را جویا می‌شدید و اندکی با تدبیر با میزان حق‌الکشف تعدادی از پزشکان وزارت تحت امر خود مقایسه می‌فرمودید.

با این بی عدالتی و اختلاف دریافتی که در سیستم وزارت بهداشت کشور وجود دارد که با هیچ یک از وزارتخانه ها و ارگانهای دولتی و خصوصی کشور قابل مقایسه نیست، عواقب بسیار بدی در انتظار جامعه و ملت شریف ایران می‌باشد که این اختلاف دریافتی باعث شکاف طبقاتی اجتماعی وسیعی هم در حال حاضر شده، هم در آینده بیشتر خواهد شد.

به طوری که هم اکنون بالای 60 درصد از دانش آموزان عزیز به هنگام انتخاب رشته تحصیلی به سوی رشته علوم تجربی گرایش داشته و کمتر دانش آموزی متمایل به انتخاب سایر رشته های تحصیلی است.

اکنون که تلاش های ایثارگرانه برادران آتش نشان را در چنین صحنه هایی می‌بینیم و شاهد شهادت این عزیزان هستیم که چه ایثارگرانه جان خود را فدای نجات هموطنان عزیز می‌نمایند و در راه خدمت رسانی پرپر شده و در آتش می‌سوزند و شهید می‌شوند و شاهد فوت زود هنگام همکاران عزیز پرستاری و شهادت پرسنل زحمتکش اورژانس پیش‌بیمارستانی 115 در عملیات امداد رسانی هوایی و تصادفات جاده ای هستیم و یا معلمی را می‌بینیم که برای نجات جان دانش آموزان جان خود را هدیه می‌کند، پیشنهاد می‌کنم صاحب نظران و اساتید مربوطه از لحاظ آسیب شناسی اجتماعی اقدامات و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

ناگفته نماند که وزیر بهداشت، دکتر قاضی زاده هاشمی در سنوات اخیر بارها عنوان نموده‌اند که جامعه‌ی پرستاری خود را با پزشکان مقایسه نکنند و با اقشاری چون آتشنشانها مقایسه کنند!

در خاتمه با نثار فاتحه برای روح بزرگوار این شهیدان و ابراز همدردی با خانواده های محترمشان امیدوارم هیچوقت شاهد اینچنین صحنه های دردناک در کشور عزیزمان نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز