خبرگزاری کار ایران

برون‌سپاری و مشکلات کارگران شهرداری شوشتر

کد خبر : ۴۵۲۴۳۳

شماری از کارگران شهرداری شوشتر دیروز (6 بهمن ماه) با تجمع در مقابل فرمانداری این شهرستان خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران شهرداری شوشتر دیروز (6 بهمن ماه) با تجمع در مقابل فرمانداری این شهرستان خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

از قرار معلوم، این تجمعات اعتراضی از روز سه‌شنبه هفته جاری (5 بهمن ماه) در اعتراض به تغییر بدون اطلاع قبلی قراردادهای کاری کارگران قرارداد مستقیم زیرپوشش شهرداری آغاز شده است.

بنابه اظهارات این کارگران، شهرداری شوشتر از اول بهمن امسال قراردادهای کارگران را بدون اطلاع آنها تغییر داده و همه را به پیمانکار واگذار کرده است، این درحالی‌ست که از اوایل سال 94 این کارگران تبدیل وضعیت شده و با شهرداری قرارداد مستقیم امضا کرده بودند.

بنابه گفته یکی از کارگران، حدود 300 نفر کارگران شهرداری شوشتر تا پیش از سال 94 زیرنظر پیمانکار بوده و مشکلات زیادی در دریافت حقوق داشتند به‌طوری که بخشی از مطالبات خود را تا کنون دریافت نکرده‌اند.

پیمانی کردن قراردادهای کارگران تاثیر مستقیمی روی دستمزد آنان داشته به‌طوری که دریافتی آنان از حدود 14 میلیون ریال بعد از تبدیل قرارداد به پیمانکاری به هشت حدود میلیون ریال کاهش می‌یابد. 

به گفته منابع محلی، شهردار شوشتر در این‌باره گفته است: شهرداری شوشتر یک سال و نیم قبل، به دلیل اختلاف با پیمانکار، به صورت موقت و یکماهه مستقیما با کارگران قراردادی منعقد کرد تا مشکل پراخت حقوق کارگران را حل کند اما این قرارداد اکنون برای شهرداری دردسرساز شده و برای کارگران انتظاراتی ایجاد کرده است.

«مهراب فلسفی» افزود: در تمام شهرداری‌های کشور به‌کارگیری نیروی انسانی در بخش کارگری برون‌سپاری شده و به پیمانکار واگذار شده است و ما نیز در راستای برون‌سپاری، قراردادهای کارگران را تغییر داده‌ایم که کارگران واحد فضای سبز در آبان 94، واحد خدمات شهری در شهریور امسال و سایر واحدها از ابتدای بهمن امسال تحت پوشش پیمانکار قرارگرفته‌اند.

وی تاکید کرد: این تبدیل وضعیت در میزان دریافتی کارگران تغییری ایجاد نمی‌کند و حقوق کارگران کاهش پیدا نمی‌کند و کارگران از بابت تاخیر در پرداخت حقوق هیچگونه مشکلی ندارند و تنها اعتراض آنها به امضای قرارداد با پیمانکار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز